ViaBovag.nl komt met het tariefmodel pay per lead. Autobedrijven adverteren onbeperkt voor een vast maandbedrag en betalen alleen als een lead ook een verkoopkans oplevert.

De occasionsite van en voor Bovag-leden zegt het eerste portaal in Nederland te zijn dat deze vorm van afrekenen invoert. Bij een lead zoekt de consument contact met de adverteerder, door diens website te bezoeken, een e-mail te sturen of te bellen.

Pay per lead is een eerlijker tariefmodel voor autobedrijven, vindt directeur Wouter van Kesteren. Ze betalen immers alleen voor de geleverde waarde en “zitten niet vast aan hoge advertentiekosten. Ons uitgangspunt is dat occasionadvertenties ook daadwerkelijk iets moeten opleveren. Dat legt de druk bij ons, als occasionwebsite. Dat vinden we wel zo fair.”

All-in prijzen

ViaBovag.nl heeft op dit moment ruim dertigduizend bezoeken per dag en tachtigduizend advertenties van 2.200 verschillende autobedrijven. De site richt zich op ‘de serieus geïnteresseerde autokoper, met oog voor zekerheid en kwaliteit’. “En dat blijkt te werken. Onze eerlijke all-in prijzen en onze zekerheden zorgen voor hoge waardering van de consument en kwalitatief goede leads, die vaker tot daadwerkelijke verkoop leiden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties