De Duitse leverancier van carwashproducten en -diensten Washtec opent een informatieportaal voor zogenoemd ‘holistisch duurzaam autowassen’. Exploitanten krijgen via het portaal transparante informatie over criteria en uitvoeringsmogelijkheden voor duurzaam autowassen. Consumenten worden er geadviseerd bij het maken van bewuste aankoopbeslissingen.

Op de speciaal ontworpen website vinden bedrijven duidelijke informatie over de belangrijkste factoren van een duurzame schoonmaakdienst – van inkoop tot de geoptimaliseerde reinigingscyclus in de wasstraat. Dit omvat inzicht in het besparingspotentieel in energie- en waterverbruik tijdens het reinigingsproces, de effectieve vermindering van milieubelasting door nieuwe technische en chemische oplossingen en beslissingscriteria voor het kiezen van duurzame partners. Naast ecologische factoren omvat een holistische, duurzame benadering ook sociale en economische factoren. “Als partner van carwash-exploitanten in meer dan tachtig landen hebben we de mogelijkheid om bij te dragen aan de duurzaamheidsbalans van de mobiliteitssector. Daarom hebben we besloten om onze kennis te delen met operators over de hele wereld – samen kunnen we een duurzamere toekomst van mobiliteit stimuleren met twee miljoen wasbeurten per dag”, zegt Thomas Brenner, hoofd van de wereldwijde marketingafdeling van Washtec.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties