De Duitse leverancier van carwashproducten en -diensten Washtec opent een informatieportaal voor zogenoemd ‘holistisch duurzaam autowassen’. Exploitanten krijgen via het portaal transparante informatie over criteria en uitvoeringsmogelijkheden voor duurzaam autowassen. Consumenten worden er geadviseerd bij het maken van bewuste aankoopbeslissingen.

Op de speciaal ontworpen website vinden bedrijven duidelijke informatie over de belangrijkste factoren van een duurzame schoonmaakdienst – van inkoop tot de geoptimaliseerde reinigingscyclus in de wasstraat. Dit omvat inzicht in het besparingspotentieel in energie- en waterverbruik tijdens het reinigingsproces, de effectieve vermindering van milieubelasting door nieuwe technische en chemische oplossingen en beslissingscriteria voor het kiezen van duurzame partners. Naast ecologische factoren omvat een holistische, duurzame benadering ook sociale en economische factoren. “Als partner van carwash-exploitanten in meer dan tachtig landen hebben we de mogelijkheid om bij te dragen aan de duurzaamheidsbalans van de mobiliteitssector. Daarom hebben we besloten om onze kennis te delen met operators over de hele wereld – samen kunnen we een duurzamere toekomst van mobiliteit stimuleren met twee miljoen wasbeurten per dag”, zegt Thomas Brenner, hoofd van de wereldwijde marketingafdeling van Washtec.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 november 2025
Van Mossel neemt twee Britse dealergroepen over
20 november 2025
TransConnect breidt uit op Duitse markt
20 november 2025
Kabinet
20 november 2025
Stijgende naamsbekendheid door AutoFirst
19 november 2025
Indoor navigatie voor Hyundai
19 november 2025
Schadegarant op de bres voor gebruikte delen
Meest bekeken berichten
Recente reacties