De Duitse leverancier van carwashproducten en -diensten Washtec opent een informatieportaal voor zogenoemd ‘holistisch duurzaam autowassen’. Exploitanten krijgen via het portaal transparante informatie over criteria en uitvoeringsmogelijkheden voor duurzaam autowassen. Consumenten worden er geadviseerd bij het maken van bewuste aankoopbeslissingen.

Op de speciaal ontworpen website vinden bedrijven duidelijke informatie over de belangrijkste factoren van een duurzame schoonmaakdienst – van inkoop tot de geoptimaliseerde reinigingscyclus in de wasstraat. Dit omvat inzicht in het besparingspotentieel in energie- en waterverbruik tijdens het reinigingsproces, de effectieve vermindering van milieubelasting door nieuwe technische en chemische oplossingen en beslissingscriteria voor het kiezen van duurzame partners. Naast ecologische factoren omvat een holistische, duurzame benadering ook sociale en economische factoren. “Als partner van carwash-exploitanten in meer dan tachtig landen hebben we de mogelijkheid om bij te dragen aan de duurzaamheidsbalans van de mobiliteitssector. Daarom hebben we besloten om onze kennis te delen met operators over de hele wereld – samen kunnen we een duurzamere toekomst van mobiliteit stimuleren met twee miljoen wasbeurten per dag”, zegt Thomas Brenner, hoofd van de wereldwijde marketingafdeling van Washtec.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
15 mei 2025
Minder onderhoudsmomenten, hogere kosten
15 mei 2025
Clepa roept op tot herziening groene transitie
15 mei 2025
Plasnomic benoemt alliantieraad
15 mei 2025
Koppeling Autoflex met PartsLink24
Meest bekeken berichten
Recente reacties