In het eerste kwartaal van 2023 heeft lakfabrikant AkzoNobel zijn omzet met 5 procent zien stijgen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2022. Het bedrijfsresultaat nam met 22 procent af tot 182 miljoen euro.

Hogere prijzen voor zijn producten compenseerden de stijging van de kosten voor grondstoffen en transportkosten ruimschoots. Wel lagen de volumes 3 procent lager. “In het eerste kwartaal van 2023 hebben onze belangrijkste markten veerkracht laten zien, ondanks ongunstige macro-economische omstandigheden. We bereikten hogere volumes dan verwacht en een gezonde prijsdynamiek, leidend tot verdere verbetering van de marge”, aldus ceo Greg Poux-Guillaume

“We hebben een sterke opeenvolgende verbetering gerealiseerd in onze winstgevendheid, op basis van solide margebeheer, betere volumes dan verwacht in Europa en een aantrekkende Chinese markt, wat zowel onze verf als onze lakken ten goede kwam. We hebben ook onze intentie aangekondigd om een kleine maar complementaire decoratieve verfbusiness in China over te nemen, wat onze nummer twee retailpositie in deze belangrijke en winstgevende markt verder zal versterken.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties