In onze detailruimte werken drie vakmensen met een eigen karakter, maar één gezamenlijke standaard: het moet écht goed zijn. Hier wordt niet simpelweg gepoetst; hier wordt gewerkt aan uitstraling, waardebehoud en beleving, aan het herstellen van een auto tot een object dat trots uitstraalt.

Een showroomauto is pas af als hij klopt, technisch en emotioneel. Natuurlijk hebben we een checklist met vaste punten zoals naden, ventilatieroosters, velgen, hemelbekleding en ruiten. Maar dat ene moment waarop iedereen instinctief voelt: nu staat hij er, dat gebeurt op gevoel, niet op de klok.

Die liefde voor detail heeft ons jaren geleden doen besluiten het poetsen volledig intern te brengen. Jarenlang besteedden we dit uit, een bekende workflow in de branche. De auto werd opgehaald, teruggebracht en ogenschijnlijk schoon. Maar wij zagen altijd net dat ene puntje, dat vergeten randje of een lichte waas. De auto kon prima door als verkoopauto, maar niet bij Janssen. Daarnaast zagen we de doorlooptijd oplopen en de grip op kwaliteit afnemen.

Daarom maakten we een andere keuze. Eerst huurden we een loods om de hoek, basis en praktisch. We startten met één ervaren detailer die het vak ademde en gingen aan de slag met de hoogwaardige producten van Cartec. Vervolgens groeide het team organisch: twee starters die het vak stap voor stap leerden. Geen oppervlakkige instructie, maar verdieping en techniek. Nu werken zij met dezelfde passie en trots, en herkennen ze intuïtief waar extra aandacht nodig is.

Begin 2025 werd onze nieuwbouw opgeleverd. In deze uitbreiding van ons bedrijf kwam een volledige detailwerkplaats met drie poetsbruggen en LED hexagon-verlichting die alles zichtbaar maakt wat normaal verborgen blijft. De temperatuur in de ruimte is constant door vloerverwarming, wat zorgt voor optimale droogcondities en prettige ergonomie. We investeren in opleiding en training, zowel intern via Cartec als de trainingstrajecten via TAC Academy, zodat onze medewerkers kunnen blijven groeien. Bijvoorbeeld door zichzelf te specialiseren in het corrigeren van lakschades door schuur- en polijsttechnieken of kleine interieurreparaties.

Met de uitbreiding van ons team en de nieuwe werkplaats in combinatie met onze carwash, hebben we er bewust voor gekozen om diverse poetspakketten aan te bieden aan klanten. Dit is voor ons ook een leerproces. Wat is financieel haalbaar qua pakketprijs? Welke handelingen moeten in de basis zitten? En waar ontstaat meerwaarde? Daarnaast hebben we gemerkt hoe belangrijk het is om verwachtingen vooraf helder te bespreken, zeker bij basispakketten. Wat is redelijkerwijs haalbaar qua resultaat voor de afgesproken prijs? Een auto kan weer als nieuw worden, zeker met onze uitgebreidste pakketten met volledige interieurreiniging, drie-staps polijsten en keramische coating. Dat zijn ook de trajecten waar onze detailers het meest van genieten, omdat daar zichtbaar wordt wat vakmanschap kan doen.

We horen van een klant regelmatig: “Dit is beter dan toen ik hem kocht.” Voor ons is dat een bevestiging dat het gevoel zich vertaalt naar resultaat. De keuze om detailing in eigen huis te halen was een investering in tijd, ruimte en mensen. Maar het leverde iets op dat je niet kunt inkopen bij een leverancier: ontzettend veel passie en trots.

Want iedereen kan een auto schoonmaken. Maar alleen vakmensen kunnen hem zijn glans teruggeven.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 december 2025
Detailing is een vak
22 december 2025
Vakgarage van der Horst sluit zich aan bij INDI: actuele data voor betere service
19 december 2025
TECH360 levert eerste diagnosespecialist af
19 december 2025
Van Mossel Duitsland neemt leasevloot MisterGreen over
19 december 2025
Gerard Bolder voorzitter RAI Auto’s
19 december 2025
Resultaten autodealers iets beter in Q3
Meest bekeken berichten
Recente reacties