Een eigen carwashgelegenheid is voor een schadeherstelbedrijf geen vereiste, maar bespaart wel veel tijd. Om die reden liet Van den Berg Autoschade een jaar geleden op de vestiging in Vlissingen een rollover plaatsen en werd tevens de rollover op de vestiging in Goes vervangen.

In Goes is de situatie iets anders, omdat daar de carwash los staat van het schadeherstelbedrijf; in Vlissingen is de carwash inpandig. Toch is ook daarvoor het plan om de carwash onafhankelijk van het schadeherstelbedrijf toegankelijk te maken. Dat alles vanuit de 27/4- gedachte van Glenn van den Berg, mede-eigenaar en de zoon van de oprichters en eigenaren Rien en Heike van den Berg, die daarmee de bereikbaarheid en service van de carwash wil optimaliseren. “We hebben goed gekeken wie er in de markt waren voor een mooie installatie, die ook duurzame techniek kon neerzetten. We waren gecharmeerd van de degelijkheid van Washtec en de technische mogelijkheden die ze boden. In Goes had Washtec al laten zien dat ze een onafhankelijke wasgelegenheid konden neerzetten, zonder dat daarvoor baliecontact nodig was. Dat heeft voor ons als schadeherstelbedrijf enorme toegevoegde waarde. Wij zijn de hele dag bezig met schades herstellen. Een wasstraat exploiteren is een vak apart, maar een wasstraat neerzetten, alleen voor eigen gebruik is best een dure aangelegenheid. Nu we een carwash hebben die helemaal zonder baliecontact kan draaien, kunnen mensen ook 24/7 bij ons hun auto komen wassen en dat is voor Zeeland best uniek. ’s Nachts bedienen we bijvoorbeeld taxichauffeurs die aan het begin of einde van hun dienst nog even de auto wassen. Dat kan bij ons allemaal. Mensen die nachtdiensten draaien, hoeven niet te wachten. Uiteraard hebben we voor de veiligheid wel camera’s hangen.”

De losstaande washal bij Van den Berg Autoschade in Goes biedt 24/7 de mogelijkheid een auto te wassen.

Zo is nu de situatie in Goes. In Vlissingen staat de rollover er al wel, maar is de carwash nog inpandig. “Voor ons zelf is dat heel handig, omdat je vanuit de wasstraat direct de werkplaats in rijdt. Om ook in Vlissingen de wasstraat 24/7 bereikbaar te kunnen maken moeten we nog wel wat bouwkundige voorzieningen treffen. De betaalterminal staat er al, dus ook daar kunnen klanten zonder baliecontact hun auto wassen. Met een extra muur en een extra overhead deur, een oplossing die ik samen met Washtec vorm wil geven, kan de klant straks linksaf de wasstraat uit en wij rechtsaf de werkplaats in rijden. Als een klant bij de betaalterminal een wasticket koopt, weet de wasstraat zelf dat aan het einde van het wasproces de linkerdeur open moet en als wij zelf wassen, gaat de rechterdeur open.”

Binnen de beperkte mogelijkheden die een rollover biedt, heeft Van den Berg Autoschade wel gekozen voor een apparaat met alle mogelijke opties. Glenn van den Berg: “We hebben gekozen voor de SoftCare Primo, die het best mogelijke wasresultaat kan geven. De machine maakt gebruik van zeven verschillende chemiesoorten, voor voorwas, actief schuim, polish, noem maar op. Het wasresultaat zit hem in het gebruik van de juiste chemicaliën, dus we hebben ook gekozen voor de premiumlijn van Auwa, het eigen merk van Washtec, om toch in korte tijd zo’n goed mogelijk wasresultaat te geven aan de klant.”

Zowel in Goes als in Vlissingen zijn de betaalterminals aangesloten op de EasyCarWash-app, waarmee abonnementen kunnen worden afgesloten: onbeperkt wassen voor een vast bedrag per maand, op basis van kenteken. Maar losse wassingen zijn ook mogelijk en te betalen met pin- of tankpas. Glenn van den Berg: “Met de combinatie van een 24/7 dienstverlening, een mooi wasresultaat en de EasyCarWash-betaalmogelijkheden bieden we voor Zeeland toch een tamelijk uniek product.”

Foto boven: Bij de inpandige wasstraat in Vlissingen gaat straks de particuliere klant linksaf de wasstraat uit en de te herstellen auto rechtsaf de werkplaats in.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties