In de eerste drie maanden van 2021 heeft de garageformule AutoProfijt zeventien nieuwe leden mogen verwelkomen. Ter vergelijking: in heel 2020 werden 25 autobedrijven aangesloten.
Volgens conceptmanager Aan Willem Bonnema blijkt uit de aanmeldingen dat er bij het universele autobedrijf nog altijd een groeiende behoefte is aan ondersteuning door een concept. “De lokale helden van de relatief kleine buurt- en dorpsgarages erkennen het belang van goed zichtbaar en vindbaar zijn, juist in een tijd als deze. AutoProfijt helpt ze daarbij en zal dit jaar niet alleen in het ledental, maar ook in haar dienstenpakket blijven groeien!”
Bonnema verwijst daarmee onder meer naar de pilot met Google Ads die nu loopt. “Daarmee versterken we de online marketing van onze bedrijven. Als die pilot voldoende succesvol blijkt, gaan we dat aan al onze leden aanbieden. Het is overigens onderdeel van de totale online ondersteuning die we al bieden, want AutoProfijt is veel meer dan die formule die vier keer per jaar een krantje voor je laat maken. We zijn online al heel actief voor onze leden.”
Groei
Wat Bonnema zeer verheugt, is dat de nieuwe leden gelijkelijk over de provincies zijn verdeeld. “We hebben dit jaar alleen nog geen bedrijven aangesloten in Drenthe, Noord-Holland en Utrecht. Het heeft allemaal te maken met aandacht. Het zijn de grossiers die de formule uitdragen. Een grossier die er werk van maakt, sluit zo een paar autobedrijven aan. Zo hadden we twee jaar geleden nog geen enkel lid in Zeeland. Dankzij één actieve grossier hebben we er nu zes.”
Met een aantal van rond de 220 leden is AutoProfijt redelijk constant wat betreft grootte. Er valt er immers ook wel eens een af. Meer leden mag altijd, al wil Bonnema zich niet vastpinnen op een streefgetal. “Ik vind dat niet zo belangrijk. Het is duidelijk dat de vijver groot genoeg is. AutoProfijt is een laagdrempelige formule, geschikt voor juist de wat kleinere bedrijven. Daarvan zijn er in Nederland nog genoeg over.”