Solera-dochter Autodata heeft Service-adviseur uitgebracht, als hulpmiddel voor ondersteuning van het baliepersoneel bij het maken van offertes en ramingen voor klanten.

Na het op de gebruikelijke manier selecteren van een voertuig op model of kenteken kunnen gebruikers op één pagina een overzicht openen van alle vervangingsintervallen en onderhoudstijden. Het geeft in klare taal essentiële onderdelen aan voor onderhoud om de klant uit te leggen welke komende werkzaamheden nodig zijn. Daarnaast biedt het de mogelijkheid aanvullende diensten te herkennen en te verkopen. 

Service-adviseur maakt gebruik van de dekking voor onderhoudschema’s met 99% van de meest onderhouden merken en modellen die al beschikbaar zijn in Service Advisor. Door te klikken op een specifiek onderhoud kunnen schatters en taxateurs in voorkomend geval model-specifieke opties zien, die de offerte kunnen beïnvloeden.

Service-adviseur verschijnt als een optie voor gebruikers van zowel de pakketten Service & Maintenance als Diagnostic & Repair van Autodata voor auto‘s en bestelwagens en is beschikbaar in alle talen van de werkplaatstoepassing. Er is ook een Service-adviseur API (Application Programming Interface) beschikbaar gesteld aan werkplaatsen die de technische gegevens van Autodata in hun eigen oplossingen gebruiken. 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 augustus 2025
Mini tipt berijder over onderhoudsbehoefte
20 augustus 2025
Stress bij rijden in het buitenland
20 augustus 2025
Auto als onderdeel van identiteit
19 augustus 2025
Drie finalisten BOVAG Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2025
19 augustus 2025
De Dorpsgarage start podcast
19 augustus 2025
Al 450.000 meldingen ANWB Alarmcentrale
Meest bekeken berichten
Recente reacties