De omzet van de Duitse onderdelenwebshop Autodoc is in het eerste kwartaal uitgekomen op 165,5 miljoen euro. Dat is ruim 30 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2019.

Dat maakt Autodoc bekend in een persmededeling. De online onderdelendistributeur wijt de omzetgroei met name aan een aanzienlijke uitbreiding van het productengamma. Dit telt nu 2,5 miljoen artikelnummers van 545 merkfabrikanten, voor 128 automerken. Ook noemt Autodoc nieuwe, innovatieve klantoplossingen als sleutel tot het succes.

Robuust

Alexej Erdle is ceo van Autodoc: “De cijfers over het eerste kwartaal van 2020 benadrukken Autodocs groeipotentieel. Het feit dat we zulke sterke omzetcijfers kunnen laten noteren, ondanks de huidige crisis, is een voorbeeld van de robuustheid van ons businessmodel. Als een louter online actieve marktspeler zijn we flexibel en in de positie om te profiteren van de langetermijntrend dat steeds meer aankopen online gedaan worden. Ons in hoge mate gedigitaliseerde processen helpen ons, in het bijzonder op dit moment, zonder beperkingen te reageren en door te gaan met innovaties en groei.”

Europees

Autodoc, opgericht in 2008, is behalve in Duitsland actief in 25 Europese landen. Het verkoopt met name aan particulieren, heeft geen fysieke verkooppunten en hanteert een online first-strategie. Daar hoort een sterke aanwezigheid bij op social media, inclusief video’s en handleidingen, die consumenten helpen bij het sleutelen aan de eigen auto.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties