De nieuwe Bridgestone Potenza Sport blijkt in samenwerking met meer dan 3800 bestuurders te zijn ontwikkeld. Resultaat volgens de fabrikant: een band die het voertuig topprestaties laat leveren op nat én droog wegdek.

De band combineert de pioniersgeest en expertise op het gebied van high performance-banden van Bridgestone met uitgebreid marktonderzoek waardoor autorijders controle houden terwijl ze alles uit hun auto halen. Deze nieuwe generatie ultra high performance-band is voorzien van het gerenommeerde EU A-label van de Duitse TÜV SÜD en is per direct in Nederland beschikbaar. Ondertussen leverde Bridgestone al speciale versies van de Potenza Sport als eerstemontageband voor topmodellen van onder meer Lamborghini, Maserati en BMW.

Tijdens de tests van TÜV SÜD levert de Potenza Sport de beste prestaties bij remmen op droog wegdek (kortste remweg), in bochten en qua stabiliteit op de rechte lijn (behoud van voertuigstabiliteit) ten opzichte van concurrenten in het premiumsegment. Ook op een nat wegdek scoort de Potenza Sport uitstekend in de tests van TÜV SÜD, met een A-label voor grip, prestaties in bochten en handling. Verder heeft deze nieuwe band een langere levensduur in kilometers dan zijn voorganger, de Potenza S001.

Ontwikkeld met autorijders

Met de Potenza Sport ontwikkelde Bridgestone een band die voldoet aan de verwachtingen die bestuurders hebben van high performance-banden en tevens geschikt is om dagelijkse uitdagingen aan te gaan. Daarom is bij aanvang van de ontwikkeling uitgebreid marktonderzoek gedaan onder ruim 3800 eindgebruikers in Europa. Hun input was het uitgangspunt bij de ontwikkeling van een ultra high performance-band. Bridgestone past onder meer een nieuwe hybride kroonversteviging toe voor nog meer stabiliteit van de band op hoge snelheid. Er is ook een sportief karkaspackage gebruikt om de stabiliteit en stuurrespons te verbeteren en tegelijkertijd de rolweerstand te optimaliseren.

Fundamenteel voor het ontwerpen en vervaardigen van de Potenza Sport is de gepatenteerde, virtuele ontwikkelingstechnologie. Hierbij worden de prestaties van de band in het ontwikkelingsstadium zeer nauwkeurig voorspeld zonder deze daadwerkelijk te produceren en ermee te rijden. Dat is niet alleen milieuvriendelijker door de besparing van grondstoffen, maar verkort ook het ontwikkelproces, waardoor de band eerder op de markt verschijnt.

Deel dit artikel op

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 oktober 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35
  • Tim on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Schande en nog eens schande wat die klote regering nu weer wil doen met de motorrijtuigenbelasting,in 2014 hebben ze dit…sep 20, 11:48
  • Jeroen Blankestijn on De strijd om brons: “Jos, Volgens mij vergeet jij nog een importeur met 3 winkels… 🙂sep 6, 11:56
  • Henk on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Ik vraag mij af als dit wel mag en rechtsgeldig is om het te verhogen met 100%, dit mag volgens…sep 5, 19:35