Huk-Coburg, met bijna 14 miljoen autopolissen Duitslands grootste (auto)verzekeraar (nummer twee Allianz heeft er 8,7 miljoen), neemt een belang van ruim 25 procent in Pitstop, een autoserviceketen met een kleine driehonderd vestigingen.
Huk-Coburg heeft al afspraken met 150 universele autobedrijven, die de polishouders via het platform van HUK voordelig onderhoud, reparaties en banden aanbieden. Het servicenetwerk is daarmee in tweehonderd Duitse steden voor de klanten van Huk-Coburg beschikbaar. De keten Pitstop heeft de familie Kulas als grootaandeelhouder. Daarnaast heeft Bridgestone een minderheidsaandeel. Pitstop is tevens als aftersalespartner aangesteld voor de elektrische Fisker Ocean.
Dienstenplatform
Klaus-Jürgen Heitmann, ceo van Huk-Coburg, heeft als doel een breed dienstenplatform in de automotive aftermarket op te zetten. Daar is hij al een paar jaar mee bezig, maar door corona belandden zijn groeiplannen even in de ijskast. Met het belang in Pitstop worden er weer stappen gezet.
In Düsseldorf heeft Huk-Coburg al een eigen occasioncentrum en een tweede staat op stapel. Via een tweede platform – Onpier – koopt Huk-Coburg samen met twee partnerbedrijven direct occasions van particulieren. Er zijn inmiddels al 77 inkooplocaties opgezet. Daarnaast start de autoverzekeraar binnenkort met een auto-abonnement. Volgens insiders zou Huk-Coburg op zoek zijn naar een partner in de Benelux om zijn concept een internationale boost te geven.