Is er nog toekomst voor de bandenspecialist? “Jazeker”, stelt Bülent Altinok, ondernemer en een bandenspecialist met een visie. In november vorig jaar opende hij Bumo Banden aan de Oudeweg 109, één van de drukste doorgaande wegen in Haarlem.

Daar sta je dan, met een afgeronde universitaire opleiding op zak. De maatschappij in, maar niet in staat om die baan te vinden die bij je past of waar je vrolijk van wordt. Dan ontstaat het idee om ondernemer te worden. Maar wat ga je dan ondernemen? Je hebt veel theoretische bagage, maar nog weinig praktijkervaring. Altinok: “Ik was, net als zo veel afgestudeerden, op zoek naar een gat in de markt dat er niet bleek te zijn. Wel kwam ik er tijdens die zoektocht achter dat de klantbeleving in de autobranche een stuk beter kan. Dat er bovendien in de branche wel aan omzet wordt gewerkt, maar weinig wordt nagedacht over waarde toevoegen in de ogen van de klant.”

De start

“Ik wilde iets doen waarbij ik mijn handen uit de mouwen kon steken. Ook het directe contact met klanten spreekt mij aan. Door een relatie kwam ik een paar jaar geleden terecht op de vakbeurs Reifen in Essen en daar viel voor mij het kwartje. Ik wilde de bandenbranche in. Als je vanaf scratch begint, heb je nog geen klanten. Er is behalve een enkel familielid niemand die je kent. Daarbij moet je eerst de nodige bandentechnische kennis opdoen voordat je een klantenpropositie neerlegt. Via een aantal stages en door ondersteuning van bijvoorbeeld bandendistributeur Van den Ban, was dat relatief snel voor elkaar.” Lees het hele artikel in Aftersales Magazine, dat vrijdag 15 juni is verschenen.
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
1 mei 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties