Mobiron in Zuid-Beijerland, het autobedrijf van Ronald van der Linden, is de eerste garage die grossier Hofland Automateriaal heeft aangesloten bij garageformule AutoFirst, een full service werkplaatsconcept, ondersteund door LKQ- en Vrooam-grossiers, met 186 deelnemers.

Nick van der Heiden is mede-eigenaar van Hofland Automateriaal, een onafhankelijke grossier met vier vestigingen in de regio Rotterdam, tevens lid van Vrooam. Hij ziet dat de stappen die Hofland maakt, in samenwerking met andere Vrooam-grossiers, vruchten afwerpen. “We hebben de autobedrijven nu gewoon veel meer te bieden, op het gebied van concepten, klantenbinding, toekomstbestendigheid… Automatisering helpt daar heel erg bij. We kunnen de Vrooam-webshop integreren in vrijwel ieder werkplaatspakket. Autobedrijven kunnen daardoor bijvoorbeeld vanuit de werkorders bij ons onderdelen bestellen en wij kunnen van onze kant leveranciers toevoegen, informatie geven over levertijden, flat rate-tijden en technische data.”

“Tegenwoordig gaat steeds meer online. Als je een onderdeel zoekt en je vindt het niet bij de ene leverancier dan is het een kwestie van het artikelnummer kopiëren en plakken in een andere webshop. Daarom zetten we erop in dat een klant altijd een respons krijgt als hij een artikelnummer ingeeft, zodat we, ook als we het niet hebben liggen, altijd kunnen melden wanneer we het wel kunnen leveren.”

Keuze

Bij de keuze van een garageformule had Ronald van der Linden nog één ander concept op het oog. AutoFirst kwam daar als winnaar uit, naar zijn zeggen vanwege de breedte van het aanbod. “AutoFirst kan de marketing voor je organiseren, maar voor ons, als dorpsgarage, heeft dat niet de prioriteit. Ik heb veel meer aan hun initiatieven op het gebied van personeel werven en behouden. Daarnaast geeft het concept mijn bedrijf een zekere toekomstbestendigheid. We doen ons werk al zo goed mogelijk, maar de uitstraling van AutoFirst maakt mijn bedrijf net wat professioneler en onderscheidend ten opzichte van andere bedrijven in de regio.”

Over Hofland als leverancier is hij tevreden. “Ze zitten op vier, vijf kilometer hier vandaan. Dus als ik eens een keer een klus tussendoor krijg, ben ik in tien minuten op de vestiging om een onderdeel te halen. Daarnaast is het een familiebedrijf en dat is toch vaak wat flexibeler dan een grote organisatie. En voor originele onderdelen kan ik ook bij Hofland terecht. Scheelt mij weer het contact met de dealer.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 januari 2025
De Klok importeur Falken in Nederland
21 januari 2025
ING: Nieuwverkoop valt terug naar 370.000 in 2025
21 januari 2025
Groen licht voor overname Nord-Ostsee Automobile
21 januari 2025
KwikFit opent vestiging in Den Hoorn
21 januari 2025
‘Bij ons kunnen klanten de hele dag terecht’
21 januari 2025
Fastned start nieuwe obligatie-uitgifte
Meest bekeken berichten
Recente reacties