Ford-monteurs geven klanten door middel van een persoonlijke online video uitleg over de status van hun voertuig tijdens een apk of onderhoudsbeurt. Aandachtspunten en vervangingsadvies komen aan de orde tijdens de Ford Video Check.

De monteur filmt wat hij tegenkomt en legt uit wat eraan gedaan kan of moet worden. Als de video klaar is, wordt deze via e-mail met de Ford-rijder gedeeld. Zijn de remschijven bijvoorbeeld nog net dik genoeg, maar houdt het niet over? Dan toont de monteur dat aan met een meetinstrument en geeft hij een advies aan de klant – ook over de kosten. Hij of zij kan daarna wel of niet akkoord gaan met het geadviseerde onderhoud. Na de apk stuurt Ford een keuringsrapport met daarin reparatie-, afkeur- en adviespunten. “Onderhoud kan wel eens ondoorzichtig zijn”, licht Ford toe. “Klanten rijden met hun prima werkende auto naar de dealer. Daar blijkt opeens dat er bijvoorbeeld niet meer voldoende profiel op de banden zit of een voorveer is gebroken. Als klant moet je er dan op vertrouwen dat de monteur de waarheid spreekt wanneer hij aan de telefoon uitlegt wat er aan de hand is.”

Goed moment

De verspreiding van het persbericht valt samen met de ophef, eerder vandaag, over de apk-peiling door de Consumentenbond. Volgens pr-manager Sebastiaan van de Pol lag het bericht al even op de plank. “Maar het leek mij nu inderdaad een goed moment rond het nieuws over het onderzoek.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
8 april 2025
Bosch ESItronic integreert SOVD-norm Tesla
8 april 2025
JATO: Big Three kwetsbaarder dan Duitsers of Japanners
8 april 2025
Valeo lanceert gereviseerde led-koplamp met Stellantis
7 april 2025
R5 tot EV van het jaar 2025 verkozen
7 april 2025
8,5% meer loon medewerkers tankstations en wasbedrijven
7 april 2025
Petronas Syntium levert smeermiddelen Autohero-centra
Meest bekeken berichten
Recente reacties