Doyen Auto, dochteronderneming van de Groep PHE, verwerft een meerderheidsbelang in Autofix. Deze in België gevestigde distributeur van auto-onderdelen, autolakken en werkplaatsuitrusting is al lang een partner van Doyen Auto.

Met meer dan 35 jaar ervaring in de autosector is de distributeur stevig gegroeid onder leiding van de familie Declercq die een belangrijke aandeelhouder blijft. Christophe Declercq en zijn teams behouden de operationele controle en blijven de ontwikkeling van het bedrijf verder stimuleren.

In 2015 bracht de onderneming de activiteiten samen onder de vlag van Autofix en de laatste acht jaar heeft ze zich gevestigd als belangrijke speler op de onafhankelijke aftermarket in België. Autofix telt nu bijna honderd mensen in acht verkooppunten en één technisch support centrum. Op 31 december 2023 had Autofix bijna 26 miljoen euro omzet.

Groei voortzetten

Voor zowel Doyen Auto als Autofix illustreert de samenwerking hun gezamenlijke ontwikkelingsstrategie. Met de steun van Doyen Auto wil de distributeur zijn groei voortzetten, terwijl Doyen Auto zijn positie in het noordwesten van het land zal consolideren. Dat Doyen Auto nu ook een belang verwerft in Autofix markeert een nieuwe fase in het partnership.

Patrice Astor, CEO van Doyen Auto: “De toenadering tot Autofix is een buitenkans die de ontwikkeling van Doyen Auto in België verder zal versnellen. We versterken ons netwerk en ons netwerkontwikkelingsbeleid en bieden een sterk antwoord op de behoeften van onze klanten. We zijn blij dat we kunnen blijven samenwerken met de teams van Autofix, die bekend staan om hun professionalisme, expertise en klantgerichtheid.”

Managing Director Christophe Declercq van Autofix: “We zijn blij dat we ons partnership met Doyen Auto kunnen consolideren. Daardoor kunnen we verder groeien en ons product en serviceaanbod uit breiden via synergiën met de Groep PHE, terwijl de continuïteit van onze activiteiten gewaarborgd blijft voor onze medewerkers en trouwe klanten. We delen ook dezelfde familiale waarden en hechten beide veel belang aan innovatie en klantenservice.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties