Midtronics start per 1 januari 2021 voor zijn aftersales service en reparatie van equipment een samenwerking met EuroTech Center in Soest. Dankzij deze stap kan de producent van accutest-, laad- en accumanagement-apparatuur zich “verzekeren van een toekomstbestendige aftersales service”.
De belangrijkste veranderingen zijn dat producten eerst via een Service Web Portal dienen te worden aangemeld en tevens niet meer naar Midtronics in Houten, maar naar EuroTech Center in Soest gestuurd moeten worden.
Gespecialiseerde servicepartners
Midtronics Customer Support Manager Arno Borger (rechts op de foto): “Enerzijds willen wij onze productontwikkeling blijven afstemmen om aan de eisen en wensen van onze OEM- en aftermarketpartners te voldoen. Tegelijkertijd is het van belang om onze aftersales service te verbeteren. Met deze samenwerking kunnen we hieraan voldoen.” Midtronics heeft in de meeste landen al gespecialiseerde servicepartners.
Grotere rol accutesten
EuroTech Center heeft de nodige ervaring met technische aftersales werkzaamheden. Pedro Roodenburg: “Accu’s en het testen en onderhouden daarvan gaat een steeds grotere rol spelen. Door te blijven investeren in kennis en nieuwe technieken kunnen we onze klanten optimaal bedienen. Naast onze reparatiewerkzaamheden hebben we ook via onze EuroTech Center helpdesk dagelijks monteurs aan de lijn hebben. We spreken dus elkaars taal. We begrijpen hoe belangrijk de juiste informatie, kennis en goed werkend gereedschap is.”
Accu’s worden volgens Borger als gevolg van downsizing van conventionele voertuigen en de doorontwikkeling van hybride en elektrische voertuigen steeds geavanceerder. “Auto’s zijn steeds meer afhankelijk van een goed functionerende accu. De accu wordt steeds belangrijker en onze klanten moeten automobilisten snel en goed helpen.”