In juli heeft autospecialist DTS Lopik zich aangesloten bij Moobi als officieel Moobi Center. Het autobedrijf is daarmee het 300e lid van het netwerk van werkplaatsen die klaar zijn voor elektrische mobiliteit.
Moobi, het label van LKQ, richt zich op een nauwe samenwerking met werkplaatsen die zich actief specialiseren in de service en techniek van hybride en elektrische voertuigen. Met de aansluiting van het 300e lid van het garagenetwerk, beschikt Moobi over een uitgebreid landelijk netwerk met monteurs die zijn opgeleid om onderhoud en reparaties uit te voeren aan EV’s en PHEV’s.
Accuproblemen
Kamal el Fakir, sinds 1 maart conceptmanager Moobi en GRIP Expert: “Steeds meer universele autobedrijven bereiden zich actief voor op de EV-transitie en dat is geen moment te vroeg. We zien inmiddels de eerste elektrische voertuigen met accuproblemen binnenkomen, zoals defecte accucellen. Dat vraagt om gespecialiseerde kennis en een professioneel netwerk. Met Moobi zetten we actief in de nieuwste EV en veiligheidsopleidingen om de consument weer de baan op te helpen. We zijn dan ook trots op de mijlpaal van 300 aangesloten werkplaatsen. Dit onderstreept onze ambitie en de structurele groei van het netwerk. Samen met onze aangesloten leden bouwen we aan betrouwbare, hoogwaardige EV-service voor de mobiliteit van morgen.”
DTS Lopik beschikt als ervaren speler op het gebied van EV-onderhoud en diagnose over moderne werkplaatsapparatuur, gecertificeerde monteurs en actuele kennis van accutechniek. Via Moobi krijgt het bedrijf nu ook toegang tot aanvullende trainingen, technische ondersteuning en een sterk netwerk van specialisten. Willem Sluijs, eigenaar en Jeroen Jansen, werkplaatschef van DTS Lopik is enthousiast over de nieuwe samenwerking: “Wij geloven sterk in specialisatie en in continue kennisverdieping. Via Moobi verbreden we onze expertise en versterken we onze positie als EV-specialist. Zeker bij elektrische voertuigen is toegang tot actuele kennis en ondersteuning cruciaal.”