Opel Nederland introduceert verlengde garanties en onderhoudsabonnementen, met verzekeraar Autotrust als partner. Deze week start de verkoop van de nieuwe serviceproducten via de Nederlandse Opel-dealers.

De samenwerkende partijen introduceren als eerste in Nederland het concept van flexibele onderhoudsabonnementen. Hiermee wil de importeur particuliere kopers van een nieuwe Opel dezelfde zekerheid bieden – vast bedrag per maand, vaste looptijd – bieden als bij private lease. “We hebben nog heel veel klanten die bij voorkeur zelf eigenaar zijn van hun nieuwe Opel,” zegt Andres van der Kuil, Customer Care & Aftersales Manager bij Opel Nederland. “Met het  nieuwe ‘Lekker Duidelijke Onderhoudsabonnement’ bieden wij ook deze klanten de zekerheid van een vast maandelijks bedrag waarmee onderhoud én slijtage gedekt zijn, zonder vast te zitten aan een private lease contract.”

Opzegbaar

Onderhoudsovereenkomsten die tot nu toe op de markt zijn gekomen kennen vaak een vaste looptijd. Abonnementen moeten echter van rechtswege na een jaar opzegbaar zijn. ”Autotrust heeft flexibele technologie waarmee we dit soort serviceprogramma’s snel kunnen uitrollen”, zegt Gerben van Dam, directeur van Autotrust. In de tweede helft van november zal de lancering van de onderhoudsabonnementen voor het grote publiek plaatsvinden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 november 2025
Europeanen sparen korter voor tweedehands VW Golf
17 november 2025
Enexis ‘knijpt’ laadvermogen tijdens pieken
17 november 2025
InterClassics Brussels noteert nieuw bezoekersrecord
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
Meest bekeken berichten
Recente reacties