Opel Nederland introduceert verlengde garanties en onderhoudsabonnementen, met verzekeraar Autotrust als partner. Deze week start de verkoop van de nieuwe serviceproducten via de Nederlandse Opel-dealers.

De samenwerkende partijen introduceren als eerste in Nederland het concept van flexibele onderhoudsabonnementen. Hiermee wil de importeur particuliere kopers van een nieuwe Opel dezelfde zekerheid bieden – vast bedrag per maand, vaste looptijd – bieden als bij private lease. “We hebben nog heel veel klanten die bij voorkeur zelf eigenaar zijn van hun nieuwe Opel,” zegt Andres van der Kuil, Customer Care & Aftersales Manager bij Opel Nederland. “Met het  nieuwe ‘Lekker Duidelijke Onderhoudsabonnement’ bieden wij ook deze klanten de zekerheid van een vast maandelijks bedrag waarmee onderhoud én slijtage gedekt zijn, zonder vast te zitten aan een private lease contract.”

Opzegbaar

Onderhoudsovereenkomsten die tot nu toe op de markt zijn gekomen kennen vaak een vaste looptijd. Abonnementen moeten echter van rechtswege na een jaar opzegbaar zijn. ”Autotrust heeft flexibele technologie waarmee we dit soort serviceprogramma’s snel kunnen uitrollen”, zegt Gerben van Dam, directeur van Autotrust. In de tweede helft van november zal de lancering van de onderhoudsabonnementen voor het grote publiek plaatsvinden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
16 mei 2025
Nu nog een hobby
15 mei 2025
Minder onderhoudsmomenten, hogere kosten
15 mei 2025
Clepa roept op tot herziening groene transitie
15 mei 2025
Plasnomic benoemt alliantieraad
15 mei 2025
Koppeling Autoflex met PartsLink24
Meest bekeken berichten
Recente reacties