Sinds de strategische heroriëntatie van de Bovemij Group in 2024 richt RDC zich weer volledig op datadiensten voor de mobiliteitsmarkt. Vol ambitie, klantgericht en met volledige focus op innovaties met impact. “Het belang van rijke data in automotive neemt de komende tijd alleen maar verder toe.”

Partnercontent

De automotive sector digitaliseert in hoog tempo. Data is daarbij onmisbaar om als bedrijf goed te kunnen saturen, samenwerken én groeien”, zegt Derk Wagelaar, sinds maart 2024 directeur van RDC. “Juist daar ligt onze kracht: we leveren niet alleen data, we maken die data bruikbaar – van kentekeninformatie tot aan slimme marketingoplossingen.”

Wagelaar, met een achtergrond bij onder meer Microsoft, PayPal en de Postcode Loterij, staat aan het roer van een vernieuwd RDC. Samen met commercieel manager Mirjam van der Esch, eerder actief bij de ANWB, bouwt hij aan een toekomstbestendige organisatie. “We hebben alle ingrediënten in huis om mobiliteitsbedrijven écht vooruit te helpen. Onze nieuwe belofte aan de markt is dan ook: run data, drive change”, zegt Van der Esch. “Daarmee zeggen we: wij leveren de rijke data waarmee onze klanten het verschil kunnen maken.”

Slimme toepassingen

Wat RDC biedt, is veelomvattend. Van het afmelden van APK’s en het leveren van RDW-diensten, tot marktinformatie, voertuigdata, CRM en datakwaliteitsdiensten. “We hebben meer dan 35 producten in de lucht en bedienen ruim zevenduizend klanten, waaronder vrijwel alle importeurs, dealerholdings en veel leasemaatschappijen”, aldus Wagelaar.
De kracht van RDC zit volgens hem in de breedte én de diepte: “Wij leveren de hele keten – van betrouwbare data, tot applicaties die processen in de werkplaats of showroom efficiënter maken. Denk aan het combineren van voertuiggegevens met persoonsgegevens om op het juiste moment het juiste bericht te sturen. Of aan slimme ondersteuning bij de digitale samenwerking tussen leasemaatschappijen en dealers.”

Meer dan techniek alleen

De afgelopen jaren is de expertise van de RDC-dataspecialisten ook ingezet om de data & analytics competentie binnen de Bovemij Group te versterken. “We waren niet weg, maar wel wat minder aanwezig”, zegt Van der Esch. “Dat is nu heel anders: we richten ons weer nadrukkelijk als zelfstandig merk op de markt. Er kwam een nieuw managementteam, de organisatie werd versterkt, en er wordt flink geïnvesteerd in marketing, klantbediening en professionalisering. We willen een excellente operationele klantorganisatie zijn. Dat betekent niet alleen dat je ons weer ziet op beurzen en evenementen, maar ook dat je ons snel en makkelijk bereikt – via telefoon, mail, WhatsApp en een slimme chat op de nieuwe website.” Tegelijk versterken Wagelaar en Van der Esch de organisatie met nieuw talent en werken ze aan betere klantbediening. “We willen niet alleen benaderbaar zijn, maar echt dichtbij. Met een serviceorganisatie die de klant begrijpt en ondersteunt – snel, slim en persoonlijk”, zegt Van der Esch.

Proposities op de schop

Ook de proposities gaan op de schop. Wagelaar: “We investeren volop in de modernisering van bestaande diensten en nieuwe data en analyse-diensten. Hierbij zetten wij in op het aanbieden van meer relevante data en het gebruik van nieuwe technieken zoals AI om er meer waarde uit te halen voor onze klanten.”


‘Onze nieuwe belofte aan de markt is dan ook: run data, drive change’


Een belangrijk speerpunt daarbij is samenwerking. “We willen groeien via partnerships. Niet alles hoeft meer bij ons vandaan te komen. We zoeken juist de verbinding met partijen die toepassingen kunnen ontwikkelen op basis van onze data”, zegt Wagelaar. “Zo creëren we samen meer waarde.”

Derk Wagelaar, Directeur van RDC.

Compact én krachtig

Ondanks de lange en degelijke historie van RDC (sinds 1967) heeft de huidige fase waarin het bedrijf zich bevindt de energie en dynamiek van een ambitieuze, ondernemende ScaleUp. Wagelaar: “Wij hebben de schaal, betrouwbaarheid en expertise van een gevestigde partij. Tegelijkertijd zijn wij volop in ontwikkeling met een mix van ervaren professionals en nieuwe collega’s. Van onze klantorganisatie tot onze development teams. Voor deze ontwikkeling zoeken wij nog extra commercieel en technisch talent.”

RDC is weer volop in ontwikkeling – met een duidelijke richting, hernieuwde energie en een missie die past bij deze tijd. “Onze klanten staan voor grote uitdagingen: digitalisering, verduurzaming, veranderend consumentengedrag. Wij zorgen voor betrouwbare data en slimme oplossingen, zodat zij de volgende stap kunnen zetten. Dáár willen we relevant in zijn”, besluit Van der Esch.

Foto boven: Mirjam van der Esch, Commercieel Manager bij RDC.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
25 juli 2025
DFSK Nederland zoekt partners in het universele kanaal
25 juli 2025
Nieuwe koppeling CSW met Nationale Autowasbon
25 juli 2025
RDC in Beweging: Slimme data voor een sterke mobiliteitssector
24 juli 2025
Moobi verwelkomt 300e Moobi Center in snelgroeiend netwerk
24 juli 2025
Auto- en bandenbedrijven bepalend bij aankoopbeslissingen voor banden
24 juli 2025
Niet harder, maar slimmer werken
Meest bekeken berichten
Recente reacties