De Rhenoy Groep neemt MRT Engines, Bols Motoren en MRT Polska over. De intentieverklaring is gisteren (22 januari) ondertekend door Nick van Kessel namens de Rhenoy Groep en Johan van Gerven namens MRT holding.

MRT Engines is al meer dan dertig gespecialiseerd in revisie van verbrandingsmotoren en cilinderkoppen. Vanuit de hoofdvestiging in Veghel leveren MRT Engines en Bols Motoren een breed programma van ruilmotoren door heel Europa. Het bedrijf zegt marktleider te zijn op dit gebied. MRT Engines wordt ondersteund door zijn negentig medewerkers tellende productievestiging in Starachowiche (Polen).

Autodemontage

De Rhenoy Groep heeft zijn oorsprong in autodemontage en is uitgegroeid tot een leverancier van alternatieve onderdelen, afkomstig uit alle facetten binnen de circulaire economie. Als recyclingpartner van verzekeringsmaatschappijen en autofabrikanten levert Rhenoy gebruikte, gereviseerde en nieuwe originele onderdelen, samengebracht in het concept Approved Green (foto). Door de overname krijgt MRT Engines naast zijn eigen revisieproduct ook de mogelijkheid om Approved Green-producten te leveren.

Toonaangevend

De overname van MRT en Bols is volgens Rhenoy-ceo Nick van Kessel een belangrijke stap om een toonaangevende speler te worden als motorenleverancier in Europa. “Net als bij onze gebruikte en nieuwe producten zijn we nu aanwezig in de hele keten, van de bron tot aan de klant. Daarnaast moet de overname leiden tot een sterke (concurrentie)positie, schaalvoordelen en grotere capaciteit en flexibiliteit van de totale organisatie.”

Approved Green

Johan van Gerven, ceo van MRT Engines en Bols Motoren: “Mijn compagnon Bart Smits en ik zijn trots op de evolutie die de onderneming heeft doorgemaakt. We hebben de laatste tijd goed nagedacht over de toekomst. Uit de samenwerking die we al hadden met Rhenoy bleek dat zij de beste partij zijn om te kunnen continueren. De uitgangspunten van Rhenoy passen goed bij ons bedrijf en de ontwikkelingen in de markt.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties