Universele autobedrijven hebben sinds kort toegang tot een serviceportal van Tesla, waar zij onderhouds- en reparatie-informatie kunnen vinden.

Tegen betaling kan het universele autobedrijf voor een uur (30 euro), een dag (100 euro), een maand (300 euro) of een jaar (2700 euro) toegang krijgen tot onder meer handleidingen voor onderhoud, onderdelen en gereedschap, alsook bedradingsschema’s, reparatietips en voorgestelde arbeidsuren per reparatie.

Er zijn ook abonnementen voor een diagnostisch pakket. Dat is met inbegrip van onder andere diagnostische software en diagnose op afstand. De kosten hiervoor bedragen 125 euro voor een uur, 175 euro per dag, 750 euro per maand of 4500 euro per jaar.

Schadeherstel

Voor schadeherstel had Tesla al dergelijke informatie beschikbaar. Voorwaarde was wel dat het schadeherstelbedrijf hiervoor door Tesla gecertificeerd was. Die voorwaarde lijkt voor deze informatie niet te bestaan. Wie betaalt, kan toegang krijgen tot de informatie.

Met het serviceportal komt Tesla tegemoet aan de wens van veel autobedrijven, die vaak klaagden over het gesloten bolwerk dat Tesla was. Het is overigens logisch dat Tesla deze stap zet. Tesla beschikt immers niet over eigen garages, enkel verkooplocaties. Met het groeiende aantal Tesla’s op de weg is bovendien het beschikbaar stellen van onderhouds- en reparatie-informatie in het belang van de consument, die hiervoor vaak niet te ver om wil rijden.

Deel dit artikel op​

0 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 mei 2025
Eurami wordt Bosch First Supplier Premium
22 mei 2025
Jos van den Bergh coördinator pr voor VER
22 mei 2025
Onzekerheid troef over auto uit China
21 mei 2025
Occasionprijzen blijven licht stijgen
21 mei 2025
Apollo: Merk Vredestein blijft bestaan
21 mei 2025
Crisis is kans
Meest bekeken berichten
Recente reacties