Nu de versoepelingen in ons land worden uitgebreid en het autogebruik weer toeneemt, is de aftersales alweer zo’n beetje terug op het ‘oude normaal’. Dat blijkt uit de WESP-cijfers over week 26.

Week 26, en ook al de voorgaande twee weken, tonen aan dat het universele autobedrijf de coronacrisis in verhouding tot vele andere sectoren goed heeft doorstaan. Met een gemiddelde weekomzet van bijna 14.000 euro en een gemiddelde factuurgrootte van 284 euro was week 26 eigenlijk een heel normale week.

Proactief

Belangrijk is ook dat het aantal werkplaatsafspraken verder toeneemt. Die zitten nog niet op het oude niveau en daarom is het noodzakelijk om het autobedrijf te bewegen proactief te blijven in de klantbenadering. Wat de afgelopen vijftien weken middels We Support Workshops in gang is gezet zal met de positieve ervaringen nu moeten worden voorgezet door het autobedrijf zelf, al dan niet met de ondersteuning van zijn onderdelendistributeur of andere toeleverende partner. WESP gaat in zijn monitoring van de werkplaatsomzetten in ieder geval terug naar een maandelijkse verslaglegging in plaats van een wekelijkse update.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 april 2025
ProMedia neemt Aftersales Magazine over
10 april 2025
CarXpert: zestig franchiseovereenkomsten getekend
10 april 2025
TNO opent smart mobility center op Helmondse campus
10 april 2025
Boetes voor Nokian en oud-werknemers
10 april 2025
VZR: Hoge afkoopsommen bij verplichte elektrische auto’s onacceptabel
9 april 2025
Nexus Automotive International onthult bandenstrategie
Meest bekeken berichten
Recente reacties