Nu de versoepelingen in ons land worden uitgebreid en het autogebruik weer toeneemt, is de aftersales alweer zo’n beetje terug op het ‘oude normaal’. Dat blijkt uit de WESP-cijfers over week 26.

Week 26, en ook al de voorgaande twee weken, tonen aan dat het universele autobedrijf de coronacrisis in verhouding tot vele andere sectoren goed heeft doorstaan. Met een gemiddelde weekomzet van bijna 14.000 euro en een gemiddelde factuurgrootte van 284 euro was week 26 eigenlijk een heel normale week.

Proactief

Belangrijk is ook dat het aantal werkplaatsafspraken verder toeneemt. Die zitten nog niet op het oude niveau en daarom is het noodzakelijk om het autobedrijf te bewegen proactief te blijven in de klantbenadering. Wat de afgelopen vijftien weken middels We Support Workshops in gang is gezet zal met de positieve ervaringen nu moeten worden voorgezet door het autobedrijf zelf, al dan niet met de ondersteuning van zijn onderdelendistributeur of andere toeleverende partner. WESP gaat in zijn monitoring van de werkplaatsomzetten in ieder geval terug naar een maandelijkse verslaglegging in plaats van een wekelijkse update.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties