Nieuw voor de autobedrijven die zijn aangesloten bij Bosch Car Service of Autocrew is een EV-trainingstraject voor de medewerkers van het autobedrijf die rechtstreeks in contact staan met de klant. Het is een vakinhoudelijke training van meerdere dagen, die in drie niveaus wordt aangeboden: goud, zilver en brons. De training wordt verzorgd in samenwerking met de EV Academy en het EV Kenniscentrum.
Deze week krijgen de eerste elf cursisten het certificaat dat zij de training met succes hebben doorlopen. Conceptmanager Michiel Frijters: “Het is een veelomvattende training die alles omvat wat je nodig hebt om de klant goed te kunnen adviseren op het gebied van e-mobility. Het is een training die bedoeld is voor met name de eigenaar, de receptionist en de verkoper. Tijdens de training krijgen ze alle informatie die nodig is om een volwaardige gesprekspartner te zijn op het gebied van e-Mobility. Er zit algemene kennis in over elektrische voertuigen, maar het gaat bijvoorbeeld ook over fiscaliteit en autobelastingen, over laadoplossingen, over autodelen, connectiviteit, en over veiligheid. Het is dus echt een heel brede, inhoudelijke training die zowel voor Autocrew- als Bosch Car Service-bedrijven toegankelijk is.”
Drie trainingen
Het opleidingstraject bestaat uit drie verschillende trainingen. In de eerste training raakt de deelnemer onder andere bekend met basisbegrippen, aandrijftechnieken en de belangrijkste zaken rondom fiscaliteit en belastingen. De tweede training bevat uitgebreide informatie over het laden, laadinfrastructuur, techniek, ondersteunende zaken, bedrijfswagens en veiligheid. Na het volgen van de derde training, waarbij nadruk wordt gelegd op de mobiliteit van de toekomst, is het autobedrijf een volwaardig EV-gesprekspartner voor zijn klanten.