Vakgarage introduceert de vernieuwde positionering met de landelijke campagne ‘Kom gerust verder’. Hiermee slaat de organisatie een nieuwe richting in waarbij vertrouwen, persoonlijke service en lokale betrokkenheid centraal staan.
In de nieuwe merkstrategie verschuift de focus van schreeuwerige acties naar het gevoel van zekerheid en nabijheid. Met de boodschap ‘Kom gerust verder’ presenteert Vakgarage zich als bondgenoot op de weg: een plek waar klanten zich welkom voelen en met een gerust gevoel op hun bestemming aankomen. “We begrijpen dat een auto voor onze klanten meer is dan alleen vervoer. Het is wat hen verbindt met werk, familie of vrije tijd. Daarom willen we vooral uitstralen dat we er voor hén zijn – persoonlijk, dichtbij en betrouwbaar”, aldus Edgar Brauckmann, Directeur Vakgarage Nederland.
Gepersonaliseerde direct mail
De campagne is officieel live gegaan vanaf 14 april, maar de eerste stappen waren al iets eerder gezet. Zo viel de week ervoor het gepersonaliseerde Dichtbij magazine samen met een gepersonaliseerde direct mail op basis van voertuig- en klantdata op de deurmat bij 400.000 huishoudens in Nederland. Hiermee werd een eerste aanzet gegeven tot het vertellen van het vernieuwde verhaal van Vakgarage: dichtbij, toegankelijk en met aandacht voor de mens achter het stuur.
De campagne is zichtbaar op zowel online als offlinekanalen. Denk aan YouTube, sociale media, e-mail, Google Display, Marktplaats, direct mail, digital out-of-home en uiteraard op de Vakgarage website. Ook zal de nieuwe huisstijl op alle communicatie-uitingen worden doorgevoerd.
Lokaal karakter
Met meer dan 350 vestigingen door heel Nederland blijft de kracht van Vakgarage in het lokale karakter: elke garage is een zelfstandige onderneming met vakmensen uit de buurt. De campagne speelt hierop in door ook lokale uitingen mogelijk te maken, zodat elke ondernemer herkenbaar blijft voor zijn of haar omgeving.
“We gaan mee met de tijd. Onze klanten verwachten niet alleen vakmanschap, maar ook een benadering die past bij wie ze zijn. Toegankelijk, betrokken en betrouwbaar. Daarom nemen we nu deze stap in hoe we ons als merk laten zien”, aldus ChrisJan Lammerts, Marketingmanager Vakgarage.