Auto Haarhuis distributeur E-merk e.GO

Auto Haarhuis is officieel aangesteld als Nederlands importeur van het jonge Duitse merk e.GO. In de showroom in Geesteren staat komende vrijdag en zaterdag als opwarmer een exemplaar van deze elektrische vierpersoonsauto.

De e.GO Life kan via een gewoon stopcontact binnen een paar uur opgeladen worden. Door zijn formaat en consumentenadviesprijs (vanaf 16.150 euro) is het model volgens de producent geschikt voor meerdere doelgroepen.

Website live

Het voertuig wordt begin 2020 in ons land leverbaar, maar geïnteresseerden kunnen komende weekend al een indruk krijgen. Deze zomer gaat de Nederlandse e.GO-website live, inclusief de mogelijkheid om de auto te specificeren, reserveren en bestellen. Er komen drie uitvoeringen: de e.GO Life 20, 40 en 60. Ze verschillen in batterijformaat, actieradius, acceleratievermogen, uitrusting en prijs. De productie van de Duitse voorbestellingen is kortgeleden gestart. De eerste exemplaren zijn inmiddels afgeleverd. Het aantal te bouwen auto’s zal geleidelijk worden verhoogd, zodat begin volgend jaar de eerste voor ons land bestemde modellen arriveren. In de Auto Haarhuis-vestigingen Geesteren en Almelo wordt momenteel gewerkt aan de verkoop-/serviceorganisatie en aan de opbouw van een landelijk distributienetwerk.

Betrokkenheid

Fabrikant e.GO Mobile noemt de door Auto Haarhuis gewonnen verkiezing ‘Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het jaar 2018-2019’, betrokkenheid van het team en streven naar kwaliteit als argumenten om juist dit bedrijf te kiezen als Nederlandse distributeur.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †