Het was een leerzaam lesje autoretail dat Brian Benstock woensdag 21 november in Bunnik gaf aan een kleine tweehonderd dealers. De bijeenkomst was georganiseerd door Paul de Vries van DCDW, die het versterken van de online retail als zijn missie heeft.

Benstock is van mening dat de praktijk altijd een mix van clicks en bricks zal zijn. Dat betekent niet automatisch dat die stenen per definitie de dealer van vandaag hoeven te zijn. Het is immers heel goed denkbaar dat Amazon op termijn zowel online als via fysieke outlets een belangrijke speler in de autoretail zal worden. En dat gaat niet alleen in de VS gebeuren, maar ook in Europa, benadrukt Benstock.

Klantenbinding

Bang is Benstock niet voor een dergelijk toekomst, want een goede autoretailer heeft een sterke binding met zijn klanten, of zou dat moeten hebben. Zelf doet Benstock met Paragon zo’n 13.000 nieuwe en gebruikte auto’s per jaar en dat vrijwel uitsluitend in de wijk Queens. Online zit hij bovenop de klant. Er is veel communicatie, die fysiek in de aftersales wordt doorgezet. Belangrijk is dat je jezelf continu vernieuwt, ook wat betreft doelstellingen, betoogde Benstock. “Leg de lat steeds hoger en investeer tegelijkertijd in de kwaliteit van je organisatie. Blijf de concurrentie, uit welke hoek ook, steeds voor.” Voor menig aanwezig dealer waren het wellicht hier en daar open deuren die ingetrapt werden, maar de Amerikaanse powerboost was voor de meesten toch zeer inspirerend geweest.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
8 juli 2025
Prijs occasion stijgt zes maanden op rij
8 juli 2025
Elektriciteitsverbruik wegverkeer in vijf jaar vervijfvoudigd
8 juli 2025
Serenco breidt assortiment Powerhand uit
8 juli 2025
Steeds minder nieuwe daklozen
7 juli 2025
IBIS Istanboel was een “IBIS-klassieker”
7 juli 2025
Uitdagingen leiden tot kansen
Meest bekeken berichten
Recente reacties