“Je koopt een Peugeot en vervolgens kies je de aandrijflijn. Dat is onze strategie.” Woorden van Robert-Jan Dekkers, directeur energietransitie bij Peugeot Nederland. Aanleiding is de eind mei afgesloten sneak preview van de elektrische 208.

Dit model maakt in het najaar van 2019 zijn debuut in de Nederlandse showrooms. Het is volgens Dekkers “nu al een succesnummer.” Op grond van de enkele weken geleden gestarte reserveringsmodule verwacht hij dat “straks” een derde van alle verkochte 208-modellen de elektrische variant zal zijn.

iOn

De volledig elektrische e-208 bouwt voort op de e-Partner Tepee en iOn – “pioniers die klanten en dealers voor het eerst kennis lieten maken met een elektrische Peugeot. In 2018 zijn zo’n honderd exemplaren verkocht. Voor onze dealers een mooie voorbereiding op de komst van de e-208.” Vanaf 2025 gaat moederbedrijf PSA elk Peugeot-model aanbieden met een geëlektrificeerde aandrijflijn. Daarnaast bevat het modelprogramma plug-in hybrides, benzine- en dieselmotoren. Elektrisch rijden is overigens geen doel op zichzelf, zegt Dekkers. Het doel is om als merk de CO2-uitstoot te verlagen. Daarom willen we onze klanten de keuze bieden uit verschillende aandrijfvormen.” Door middel van private-leaseconstructies is het mogelijk tijdelijk met een benzine- of dieselmotor te rijden, bijvoorbeeld met vakanties. 
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
Meest bekeken berichten
Recente reacties