Eigen importlabel BCA Nederland

Met een eigen importlabel wil BCA de inkoop van voorraadauto’s uit andere landen transparanter en eenvoudiger maken voor Nederlandse autobedrijven. De voertuigen, onder de noemer BCA NL Importauto, zijn volgens de aanbieder streng geselecteerd en verkoopklaar.

De eerste reeks wordt komende woensdag (30 september) geveild in de online BCA Lease/Fleet & Mix Plus. BCA wil ermee inspelen op de in Nederland aanhoudend sterke interesse in (jonge) occasions. Het aanbod zou in ons land niet altijd goed aansluiten bij de vraag. Reden voor BCA om via het eigen netwerk te beginnen met de import uit andere Europese landen.

Verkoopklaar

BCA NL Importauto’s worden volgens de gebruikelijke normen optisch en technisch gecontroleerd, zijn voorzien van een Nederlands kenteken en worden verkoopklaar aangeboden. “Kortom: het zijn importauto’s met dezelfde zekerheid en duidelijkheid als Nederlandse auto’s”, zegt Iede Aukema, algemeen directeur BCA in Nederland. Het arbeidsintensieve voortraject – zoeken, selecteren, inkopen – blijft in handen van BCA. Na de veiling worden de importauto’s getransporteerd naar het kopende autobedrijf, dat ze direct online kan zetten.

Een NL Importauto heeft volgens de online veiling een duidelijke herkomst, is veelal afkomstig van de eerste eigenaar en voorzien van alle boekjes. De voertuigen worden in verschillende veilingen en in de BCA Euroshop aangeboden en zijn herkenbaar aan een eigen watermerk.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *