Nieuwe uitstraling dealervestigingen Porsche

Het spits wordt afgebeten door de vestiging in het Californische Palm Springs. Daar is in een jaar tijd een locatie neergezet die alvast de denkrichting voor de nieuwe corporate identity aangeeft. Het complete concept zal pas medio 2020 te zien zijn, in de Porsche Centres die verrijzen in Dortmund en Hangzhou (China).

Klantbehoeften

‘Destination Porsche’ is volgens de fabrikant gebaseerd op veranderende klantbehoeften. De trefwoorden die de marketeers hanteren zijn ‘beleving’, ‘flexibiliteit’ en ‘digitale media’. De in de loop der jaren steeds breder geworden modellenreeks van het merk vergt een vorm van communicatie die meer is afgestemd op specifiekere doelgroepen. Om die reden zullen toekomstige dealercentra bestaan uit diverse, flexibel in te richten informatieplekken. Digitale media dragen eraan bij om klanten meer individueel te benaderen. Het gaat overigens niet om volledig nieuwe panden en showrooms maar om aanpassingen van bestaande, en om toevoeging van nieuwe elementen.

Modules

Het interieur krijgt een tijdloze uitstraling,  zodat alle aandacht naar de voertuigen kan gaan. Aluminium panelen bij de hoofdingang, in combinatie met ledverlichting, moeten de dynamiek van het concept onderstrepen. Er wordt veel met glas gewerkt, om een open uitstraling te creëren. Losse modules met diverse thema’s kunnen worden toegevoegd. Dat kan variëren van nieuwe producten tot elektrische aandrijving en gebruikte auto’s. Virtual reality wordt toegepast om klanten te laten beleven hoe ze hun nieuwe auto samenstellen.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar