Pon stapt in Amerikaanse autoretail

Pon Holdings neemt een strategisch belang in de Amerikaanse IndiGo Auto Group, met het doel  op termijn volledig eigenaar te worden. IndiGo vertegenwoordigt diverse merken uit het luxe segment, waaronder Porsche, Bentley, Lamborghini en Audi.

IndiGo Auto Group verwacht dit jaar een omzet van zevenhonderd miljoen dollar. Bij het bedrijf  onder leiding van oprichter Todd Blue werken vierhonderd mensen. De groep heeft tien vestigingen, verdeeld over Palm Springs, St Louis, Rancho Mirage (Californië) en Houston. In de afgelopen jaren heeft Pon zijn mobiliteits-portfolio in Noord-Amerika sterk uitgebreid. Recente voorbeelden zijn het in San Francisco gevestigde E-bike-merk Faraday en de high-end performance merken Santa Cruz en Cervélo. Daarnaast worden in de Verenigde Staten, waar sprake is van een snel groeiende markt voor elektrische fietsen, E-bikes van Gazelle en Kalkhoff verkocht. Pon Holdings heeft bijna dertienduizend medewerkers, actief in 32 landen. Behalve in de automotive is de onderneming ook actief in op het gebied van vorkheftrucks, banden, wegenbouw- en grondverzetmachines, generatoren en scheepvaartindustrie.

Pendragon

De automotive sector in de VS geniet ook de belangstelling van het Britse Pendragon. De op één grootste dealergroep van West-Europa is eigenaar van een dealerbedrijf in de VS. Niet om er te expanderen, maar om te leren van de jongste marketingtrends. In een exclusief gesprek met Aftersales Magazine sprak ceo Trevor Finn onlangs over “onze Amerikaanse marketingproeftuin.” Interesse in dit interview? Het staat op Aftersales Plus (domein Werkplaats) en is gratis. Wel eerst even registreren.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †