Kia Motors Nederland heeft Tim den Besten per 1 februari benoemd tot EV-brandmanager.

Tim den Besten werkt sinds 2015 bij Kia. De functie van EV-brandmanager is een nieuwe functie bij Kia en valt onder de afdeling Business Strategy & Product Marketing. Manager Ruben Keuter van de afdeling over de benoeming: “Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2025 waar te maken, hebben wij besloten om een nieuwe functie te creëren in de vorm van EV-brandmanager.”

E-Niro

Kia wil in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving hebben geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en een brandstofcelauto. “Een geweldige uitdaging om geëlektrificeerde producten en aanvullende relevante diensten te mogen ontwikkelen”, zegt Tim den Besten. “Met de komst van de e-Niro eind 2018 vervolgt Kia haar groei, met name in de zakelijke markt. In 2018 heeft een succesvol reserveringssysteem geleidt tot 3.000 reserveringen. We zijn inmiddels begonnen met de uitlevering en verwachten in het eerste kwartaal al een kleine 1.000 e-Niro’s te kunnen afleveren. Ik kijk er naar uit om de berijder te kunnen voorzien van waardevolle services en we zullen daarvoor diverse partnerships aangaan. Hierover binnenkort meer.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties