Tim den Besten EV-brandmanager Kia

Kia Motors Nederland heeft Tim den Besten per 1 februari benoemd tot EV-brandmanager.

Tim den Besten werkt sinds 2015 bij Kia. De functie van EV-brandmanager is een nieuwe functie bij Kia en valt onder de afdeling Business Strategy & Product Marketing. Manager Ruben Keuter van de afdeling over de benoeming: “Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2025 waar te maken, hebben wij besloten om een nieuwe functie te creëren in de vorm van EV-brandmanager.”

E-Niro

Kia wil in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving hebben geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en een brandstofcelauto. “Een geweldige uitdaging om geëlektrificeerde producten en aanvullende relevante diensten te mogen ontwikkelen”, zegt Tim den Besten. “Met de komst van de e-Niro eind 2018 vervolgt Kia haar groei, met name in de zakelijke markt. In 2018 heeft een succesvol reserveringssysteem geleidt tot 3.000 reserveringen. We zijn inmiddels begonnen met de uitlevering en verwachten in het eerste kwartaal al een kleine 1.000 e-Niro’s te kunnen afleveren. Ik kijk er naar uit om de berijder te kunnen voorzien van waardevolle services en we zullen daarvoor diverse partnerships aangaan. Hierover binnenkort meer.”

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 3060 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters