ViaBovag.nl komt met het tariefmodel pay per lead. Autobedrijven adverteren onbeperkt voor een vast maandbedrag en betalen alleen als een lead ook een verkoopkans oplevert.

De occasionsite van en voor Bovag-leden zegt het eerste portaal in Nederland te zijn dat deze vorm van afrekenen invoert. Bij een lead zoekt de consument contact met de adverteerder, door diens website te bezoeken, een e-mail te sturen of te bellen.

Pay per lead is een eerlijker tariefmodel voor autobedrijven, vindt directeur Wouter van Kesteren. Ze betalen immers alleen voor de geleverde waarde en “zitten niet vast aan hoge advertentiekosten. Ons uitgangspunt is dat occasionadvertenties ook daadwerkelijk iets moeten opleveren. Dat legt de druk bij ons, als occasionwebsite. Dat vinden we wel zo fair.”

All-in prijzen

ViaBovag.nl heeft op dit moment ruim dertigduizend bezoeken per dag en tachtigduizend advertenties van 2.200 verschillende autobedrijven. De site richt zich op ‘de serieus geïnteresseerde autokoper, met oog voor zekerheid en kwaliteit’. “En dat blijkt te werken. Onze eerlijke all-in prijzen en onze zekerheden zorgen voor hoge waardering van de consument en kwalitatief goede leads, die vaker tot daadwerkelijke verkoop leiden.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties