Nieuw label glasherstel: 123RUIT.nl

Om een grotere naamsbekendheid bij opdrachtgevers te creëren en te zorgen voor meer regionale uitstraling zetten de Samenwerkende Zelfstandige Autoruitspecialisten (SZA) het label 123RUIT.nl in de markt.

Tijdens de jaarvergadering van de SZA is de naam officieel en met brede instemming gepresenteerd.  De nieuwe vlag voor de lading, en de ambachtelijke uitstraling op de website, zijn tot stand gekomen in samenspraak met communicatiebureau GB10. Overigens is vorige week ook het officiële startschot gelost voor de samenwerking van SZA met Business Lease.

Directe link

SZA fungeert als uitvoerend en ondersteunend partner voor leasemaatschappijen, verzekeraars en fleetowners. De organisatie werd vorig jaar opgericht om lokaal actieve, onafhankelijke ruitherstellers ook bij landelijke opdrachtgevers te kunnen presenteren. In de praktijk echter blijkt de afkorting SZA niet direct de gewenste associatie op te roepen. “Het nieuwe label heeft die directe link met autoglas juist wel”, zegt SZA-voorzitter Stefan Clijnk. Voorop blijft staan dat de leden onder eigen naam opereren, met het oog op hun plaatselijke bekendheid. In ontwikkeling is een menukaart met diverse hulpmiddelen – gevelbord, vlaggen, pennen, etc. – om 123RUIT.nl te promoten. De gehanteerde slogan is ‘Gewoon goed!’. Verder beroept men zich erop “geen onderdeel van een keten of franchiseformule maar gewoon de ondernemer bij u op de hoek” te zijn.

Backoffice

De belangenorganisatie SZA blijft gewoon bestaan, en regelt onder meer de backoffice. De huidige 37 leden gaan alle het nieuwe label uitdragen. Ze werken verspreid over het land, vanuit een vestiging, en bieden daarnaast mobiele service. Op dit moment is de provincie Zeeland nog niet voorzien van een vaste locatie, terwijl met name Drenthe nog extra bezetting kan gebruiken. Gesprekken met kandidaten zijn gaande. Onze ambitie is om in 2020 ongeveer 55 vestigingen te hebben, met het oog op versterkte landelijke dekking”, zegt Clijnk. Tussen de tachtig à negentig procent van de SZA-klanten is business to business, een kleine minderheid particulier.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †