Ook Bosch ondertekent ADAS-convenant

De ondertekening van het convenant vond plaats op 3 juni van dit jaar, in het bijzijn van minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. Sindsdien sluiten steeds meer partijen zich aan bij de alliantie. Inmiddels zijn dat er al meer dan vijftig. Gezamenlijk willen zij het veilige gebruik van geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) de komende drie jaar met 20 procent verhogen.

Robert Bosch

“Rijhulpsystemen zijn geen gadgets die het rijden comfortabeler maken. Zij redden levens”, licht Patrick Incoletti, directeur Bosch Benelux, de beslissing van Bosch toe. “Het is belangrijk dat automobilisten deze systemen kennen en ze ook correct gebruiken. Er is nog werk aan de winkel want slechts 50 procent van de Nederlanders kent deze systemen. Bosch staat volledig achter de doelstellingen van het ADAS-convenant en engageert zich met alle divisies in Nederland en via de onafhankelijke garagenetwerken Bosch Car Service en Autocrew om de bekendheid van ADAS te verhogen.”

ESP

Een van de ADAS-systemen die al enige bekendheid genieten, is ESP, het elektronische stabiliteitsprogramma dat in 1995 op de markt kwam. “Dit veiligheidssysteem geldt als basis voor heel wat ADAS-systemen. ESP is ondertussen een standaarduitrusting op alle nieuwe auto’s, maar ook dat weten vele automobilisten niet. We willen van deze verjaardag gebruik maken om ESP en de meer recente ADAS-systemen extra in de kijker te zetten”, aldus Incoletti.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2273 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *