Autoprofijt vierde jaar op rij derde concept

Mede dankzij een flinke groeispurt aan het begin van dit jaar mag Autoprofijt, de garageformule van de in Vrooam verenigde automaterialengrossiers, zich voor het vierde jaar op rij kronen met de titel van derde garageformule van Nederland.

Conceptmanager Aan Willem Bonnema is er niet weinig trots op. “De hele coronatoestand heeft de werving van het concept wel wat op een laag pitje gezet, omdat de grossiers simpelweg ook minder bezoeken brachten aan hun klanten. Dat we desondanks met een relatief jonge, laagdrempelige formule voor het vierde jaar op rij de derde formule van Nederland zijn, laat toch zien dat er veel vrije, universele garages zijn die zich letterlijk en figuurlijk prettig voelen in een Autoprofijt-jasje. We hebben dit jaar toch al weer dertig nieuwe leden mogen verwelkomen: 26 in Nederland en 4 in België. Daarnaast merk ik dat, nu ik weer veel meer op pad ben, de garagehouders en grossiers het waarderen dat ze weer persoonlijk contact hebben met hun formule.”

Reclame

Die bezoeken zijn vooral nuttig voor de minder actieve deelnemers aan de formule. Aan Willem Bonnema: “De fanatieke leden vragen het zelf wel als ze op de een of andere wijze ondersteuning nodig hebben. Het zijn juist de wat meer afwachtende deelnemers die we tijdens bedrijfsbezoeken kunnen helpen. Wat we bijvoorbeeld altijd al deden, maar nu nog nadrukkelijker onder de aandacht brengen, is dat de leden Autoprofijt ook kunnen gebruiken als privé reclamebureau. Vaak zijn autobedrijven op kleine schaal al met marketing bezig, bijvoorbeeld als sponsor van de lokale voetbalploeg. Als ze dan bijvoorbeeld een advertentie nodig hebben voor het programmablaadje vragen ze dat vaak aan een buurmeisje, of dat neefje dat toevallig handig is met Word of Photoshop, maar dat ziet er toch altijd een beetje knullig uit. Door dit bij het concept onder te brengen ziet zo’n reclame-uiting er meteen professioneel uit, met je eigen uitstraling, maar natuurlijk wel in een Autoprofijt-jasje. Eigenlijk kunnen we helpen met advies en de uitvoering met betrekking tot vrijwel alle communicatie-uitingen. Vaak wil men ook te veel communiceren, terwijl wij zeggen: less is more. Daarom laten we nu duidelijk aan onze leden weten: heb je zoiets aan de hand, kom dan naar ons en wij laten het ontwerp kosteloos voor je opmaken.”

Bij foto: Voor diverse reclame-uitingen verzorgt Autoprofijt gratis de opmaak, in de eigen uitstraling van het autobedrijf, maar in Autoprofijt-jasje.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 3165 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *