Carrec Technocenter kiest voor Turbo Direct

Carrec Technocenter uit Soesterberg stapt na negen jaar over van gereviseerde turbo’s naar alleen nog maar nieuwe. Het bedrijf kiest voor Turbo Direct als leverancier.

Bedrijfsleider Reijnierse en kwaliteitsmanager Schuurman zijn eensgezind. “We hebben als revisiebedrijf natuurlijk in principe een voorkeur voor revisiedelen. Voor turbo’s geldt dat we die inkopen en dat het onderdelen zijn met een flink afbreukrisico. Als een turbo het begeeft op een door ons gebouwde motor is het leed vaak niet te overzien. Omdat er de laatste jaren steeds meer twijfels rezen over de kwaliteit van revisie van turbo’s, is nu besloten om alleen nog nieuwe te gaan plaatsen.”

Service Point

Carrec werkte nog een tijdje met meerdere leveranciers. Omdat Turbo Direct intussen ook distributeur is van vrijwel alle grote merken, is besloten de band aan te halen, alleen nog nieuwe turbo’s te plaatsen en bovendien Service Point te worden. “We onderscheiden ons door onze diagnosecapaciteit, ook als het om turboproblemen gaat. Een leverancier als Turbo Direct past daar heel goed bij”, aldus Reijnierse. Overigens maakte Turbo Direct begin deze week bekend voortaan ook het merk IHI te gaan vertegenwoordigen in Nederland. Carrec Technocenter bedient met een team van acht medewerkers zo’n vijftienhonderd klanten per jaar in Nederland en België. Het bedrijf is gespecialiseerd in diagnose, reparatie en revisie van motoren, verstuivers en handgeschakelde versnellingsbakken. Daarnaast komen veel klanten bij Carrec voor hun auto-onderhoud.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Avatar