Eurol introduceert Fleetcheck

Eurol introduceert Fleetcheck, een voorraad- en assortimentsadvies op maat voor autogarages. Garagebedrijven kunnen zo het rendement op smeermiddelen verhogen. De chekc is gratis voor leden van het concept Eurol Service Point.

De nieuwe dienst is gebaseerd op de kentekens van alle auto’s die een garagebedrijf het afgelopen jaar heeft onderhouden, gecombineerd met de totale jaarvolumes aan smeermiddelen. Op basis van deze gegevens, aangevuld met de ervaring van de Eurol-adviseurs, krijgt de garagist een advies dat is toegespitst op de eigen situatie.

Inzicht

De check biedt werkplaatsen meer inzicht, lagere voorraadkosten, minder stilstand en besparing op opslagruimte, zegt Bart Boerboom, Sales Manager Nederland. “Per product kijken we naar de meest geschikte verpakkingsvorm, inclusief de werkplaatsmaterialen om producten veilig en duurzaam op te slaan en te gebruiken. Daarnaast nemen we milieuaspecten en mogelijkheden voor afvalbesparing mee. Dat heeft een directe positieve invloed op de bedrijfsvoering.”

Rendement

Voor garagisten wordt het volgens Boerboom steeds lastiger om het ideale assortiment en voorraadniveau te bepalen. Dit komt omdat het aantal varianten smeermiddelen, koelvloeistoffen en aanverwante producten al jaren toeneemt. “Een garagist wil snel de juiste smeermiddelen beschikbaar hebben, maar ook de kosten van inkoop, voorraad en opslag onder controle houden. De Fleetcheck geeft concrete adviezen en zorgt daarmee dat het rendement op smeermiddelen stijgt.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *