Fource bouwt assortiment Sonic uit

Fource start vanaf 2 oktober met de verkoop en distributie van het gehele Sonic-assortiment. De gereedschapswagens, wandsystemen en equipment vormen een aanvulling op het gereedschap dat al wordt verkocht onder het Toolspecial-label.

Het merk wordt al door veel Full Fource grossiers en Full Fource Partners verkocht. De uitbreiding is volgens Johan van der Hoeven, directeur Fource, een logische stap, mede door diverse overnames en consolidatieslagen door moederbedrijven Sator Holding en LKQ. “Onze missie is om de markt een compleet pakket te bieden, waar men een keuze kan maken in merk en kwaliteit.”

Logisch vervolg

Sonic beschouwt de stap als een logisch vervolg op de samenwerking. Bij gereedschap om efficiënt te kunnen werken hoort volgens managing director Leontine de Koning ook een efficiënte manier van beschikbaarheid. “Fource is hier de ideale partner voor.” foto: Niels Veldt en Leontine de Koning Toolspecial is het label waaronder Fource gereedschap verkoopt. Sonic wordt hier aan toegevoegd, naast Hazet en Kraftwerk. De complete range is verkrijgbaar via de bekende kanalen van Toolspecial: het actiemagazine, de webshop en de grossier. Naast gereedschapswagens en wandsystemen levert Sonic ook handgereedschap, speciaalgereedschap, timing tools en diverse equipment zoals krikken, werkplaatslampen en starthulpen. Het gereedschap wordt gefabriceerd in Taiwan, Duitsland, België, Denemarken en Groot-Brittannië. De mallen en eisen worden door Sonic zelf ontwikkeld.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †