Medio mei hebben alle vestigingen van James Auto Service een uniform ROB-aanvraagsysteem voor leasemaatschappijen in gebruik genomen. Het systeem is in samenwerking met Sator Holding ontwikkeld.

Dankzij het systeem kunnen James-vestigingen nu snel, want geheel of gedeeltelijk automatisch, akkoord vragen voor reparatie, onderhoud, banden of het leveren van een vervangende auto. Denis van Altena, directeur James Auto Service, over het ROB-aanvraagsysteem: “De vestiging ontvangt sneller akkoord, de processen werken efficiënter en daardoor is de auto sneller gereed. Wel zo comfortabel voor de klant en de ondernemer.” james

Overal dezelfde prijs

Denis van Altena legt uit dat het systeem een aanvulling is op de bestaande ROB-aanvraag. “Na het invoeren van de kilometerstand en het kenteken maakt het systeem op basis van OE-data een calculatie. Per leasemaatschappij kunnen we de sla’s invoeren. De aanvraag wordt vervolgens vrijwel automatisch het ROB ingeschoten. Het grote voordeel is dat al onze ondernemers nu dezelfde data en afspraken hanteren. Dat is prettig, want daarmee zijn we ervan verzekerd dat een bepaalde klus in Groningen net zo veel kost als in Maastricht.”

Sator

Het aanvraagsysteem is tot stand gekomen in samenwerking met Sator Holding. Denis van Altena: “Zij leveren de data en het systeem converteert de OE-onderdeelnummers naar de universele onderdeelnummers. Wanneer een leasemaatschappij alleen originele onderdelen gemonteerd wil hebben, kunnen wij dat aangeven in het systeem. Doordat alles van tevoren ingeregeld is, kan er ook veel minder misgaan. Je hoeft eigenlijk alleen te kijken of de aanvraag klopt.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 juli 2025
Eerste e-step met kenteken
1 juli 2025
5,5 procent minder nieuwe auto’s in eerste halfjaar
1 juli 2025
Techniek Nederland introduceert Docking Van
1 juli 2025
Automotive Academy wordt LKQ Academy
1 juli 2025
Pilot met virtuele rijlessen
1 juli 2025
Horsmans servicedealer Subaru in Limburg
Meest bekeken berichten
Recente reacties