Quinton Hazell terug bij Paul van Diemen

Na jaren afwezigheid keert Quinton Hazell (QH) terug op de Nederlandse markt. De distributie is door de huidige merkeigenaar Tetrosyl, de Britse producent van auto-onderhoudsproducten, toevertrouwd aan Paul van Diemen van 4Motive.

Felicitatietaart van Xtraparts.
Felicitatietaart van Xtraparts.
Er wordt per direct gestart met de productlijnen Thermostaten en Schokdempers. Beide producten zaten nog niet in het pakket van 4Motive. Eigenaar Paul van Diemen zal het merk in eerste instantie niet over de volle breedte gaan voeren, om overlap te voorkomen. “Maar dan kan uiteraard anders komen te liggen wanneer  zich vijftig klanten melden voor een bepaalde QH-lijn.”

Zwaar weer

Van Diemen gaf van 2007 tot 2012 leiding aan Quinton Hazell Nederland. “In die tijd hebben wij een flinke groei kunnen realiseren, met een fijn team medewerkers en mooie producten. Helaas kwam de groep door externe omstandigheden in zwaar weer terecht en moest ik noodgedwongen op zoek naar een nieuwe uitdaging.” In het najaar van 2012 werden de activiteiten in Nederland overgenomen door Sator. Ook de merkrechten van Quinton Hazell voor de Benelux huisden destijds over. Ongeveer een half jaar daarna kreeg QH een nieuwe eigenaar in de vorm van Tetrosyl. Dat deze nu 4Motive heeft benaderd voor de Nederlandse distributie doet Van Diemen deugd. “Het was en is een prachtig merk, met een mooie historie die terugvoert tot 1946. We willen ons graag onderscheiden met de labels en producten die we leveren.”

Gunstige prijs

Hij gaat Quinton Hazell positioneren als een kwalitatief alternatief met een gunstige prijs, “maar niet als budgetmerk.” Overigens kreeg het 4Motive-team bij wijze van felicitatie vanochtend een taart bezorgd met het logo van de nieuwste aanwinst. Afzender was grossier Xtraparts uit Dordrecht.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †