Hoe kun je je als onafhankelijke eenling onderscheiden van de concurrentie en relevant blijven voor autobedrijven? Dat was een belangrijke vraag voor Sander Schipper van Full Fource-grossier Eurami Automaterialen.

eurami_sander-schipperTien jaar geleden nam Schipper het bijna vijftigjarige bedrijf over van zijn vader. Sinds een half jaar werkt hij vanuit een nieuw onderkomen. Voor de verhuizing naar het nieuwe onderkomen, heeft Schipper lang nagedacht over de toekomst van de aftersales en hoe in te spelen op de veranderingen in de markt.

Uitdagingen

Schipper: “De grossierssector is de afgelopen drie jaar sterk veranderd. Voorwaartse integratie was het devies. Daarnaast staat de autobranche voor grote veranderingen met de opkomst van het telematicatijdperk. Dat zorgt voor nieuwe uitdagingen in het contact met de klant. Het onafhankelijke kanaal, zowel autobedrijven als grossiers, zal hier de krachten nog meer moeten bundelen. Mede op basis van die twee factoren hebben wij een ambitieus groeiplan ontwikkeld.” Lees het hele interview met Sander Schipper in nummer 3 van Aftersales Magazine, dat vrijdag 17 maart is verschenen.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
11 juli 2025
ADPA en GVA winnen zaak tegen BMW
11 juli 2025
Prijs voor beperken waterstofverliezen
11 juli 2025
Autowasdag levert 60.721 euro op voor Prinses Máxima Centrum
11 juli 2025
20 procent meer auto’s gestolen
11 juli 2025
Duurzaamheid: voorkomen beter dan genezen
10 juli 2025
ACtronics breidt revisie-aanbod uit
Meest bekeken berichten
Recente reacties