Turbo’s Hoet biedt ‘Geen Gezeur Garantie’

Tot dusver was deze extra service uitsluitend voorbehouden aan gespecialiseerde turbopartners, aldus het bedrijf. Door de Geen Gezeur Garantie en technisch ondersteuning nu voor alle turboklanten beschikbaar te stellen, helpt Turbo’s Hoet ook niet aangesloten garagisten de kans op herhaalschades bij turbomontage te beperken.

Geen oorzaak maar gevolg

Een gemiddelde garage krijgt jaarlijks te maken met vijf à zes turboschades. Voor deze garages is een turbo vervangen een klus waarbij het nodige mis kan gaan. In 95 procent van de gevallen is de defecte turbo niet de oorzaak, maar een gevolgschade van een probleem elders. Alleen de turbo vervangen is dan vragen om herhaalschade. Met de technische ondersteuning binnen dertig minuten helpt Turbo’s Hoet dit voorkomen. De Geen Gezeur Garantie zorgt verder voor optimale ondersteuning aan het garagebedrijf.

Technische ondersteuning

Onder het motto voorkomen is beter dan genezen biedt Turbo’s Hoet vóór montage van de turbo technische ondersteuning. Voorafgaand aan de montage dient de turbo online geregistreerd te worden. Binnen dertig minuten, en in de praktijk vaak zelfs binnen tien minuten, claimt het bedrijf, zoekt een turbospecialist van Turbo’s Hoet telefonisch contact met de betreffende garagist. Samen met de monteur zoekt de turbospecialist naar de oorzaak van de defecte turbo en ontvangt de monteur voertuigspecifieke montage-instructies.

Garantie

Mocht een turbo binnen twaalf maanden toch stuklopen, dan levert Turbo’s Hoet kosteloos een vervangende turbo. De combinatie van technische ondersteuning vóór montage en de Geen Gezeur Garantie geeft de garagist minimale risico’s, aldus Turbo’s Hoet.

Turbopartner

Voor Turbopartners gaat Turbo’s Hoet nóg verder. Na het volgen van een kennistraining op locatie kan een garagist, na het succesvol afronden van een online examen, gecertificeerd Turbopartner worden. Voor Turbopartners geldt, naast de eerder genoemde voordelen, ook een vergoeding van de arbeidsuren die gemoeid zijn met het vervangen van een defecte turbo.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Van Tim de Jong zijn er nog 32 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Tim de Jong

Avatar