Vier nieuwe vestigingen AD Autobedrijf

Vier autobedrijven hebben recentelijk gekozen voor de formule AD Autobedrijf. Een van de doelstellingen voor 2018 is de zichtbaarheid te vergroten.

In het laatste kwartaal van 2017 traden C. Verhoeven Auto’s in Haarsteeg en Fix and Go in Hardenberg toe. De eerste nieuwe leden in 2018 zijn Autocentre Verheijen in Born en Autobedrijf van Dompzelaar in Vianen. AD Autobedrijf Verheijen is op 1 februari officieel begonnen, de startdatum van Autobedrijf van Dompzelaar wordt binnenkort bekend gemaakt. Daarmee komt dan de teller op 97 te staan, met een duidelijke ambitie om dit jaar door te groeien,

Plannen

In januari vond een drietal regiomeetings plaats voor AD Autobedrijf-leden. Bij die gelegenheid werden de plannen voor 2018 gepresenteerd. Zo komt er een campagne die inzet op ‘het betrouwbare en persoonlijke karakter’ van de AD Autobedrijven. Een andere doelstelling voor dit jaar is grotere zichtbaarheid van de formule. Mede daarom stond AD Autobedrijf drie weken terug met een stand op Autoprof Gorinchem (foto). Verder wordt, om toegang te krijgen tot de leasemarkt, samengewerkt met onder andere Leaseprof. Inmiddels maken bijna twintig AD Autobedrijven gebruik van dit concept.

Interne campagne

Naast de campagnes voor consumenten organiseert AD Autobedrijf in 2018 ook een interne campagne. Met de titel ‘Laat zien wat je doet!’ delen leden de initiatieven die zij zelf ontplooien met de centrale organisatie. De beste en meest creatieve acties worden beloond.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †