VW introduceert batterijreparatieconcept

Speciaal voor de nieuwe batterij van de e-Golf heeft Volkswagen een reparatieconcept ontwikkeld.

Dat zegt technisch projectleider voor elektrische voertuigen bij Volkswagen, Tim Martin Scholz in een interview met het Duitse vakblad Auto Service Praxis (ASP). De nieuwe batterij van de e-Golf gaat een autoleven lang mee. VW geeft acht jaar garantie op de batterij. In het interview stelt Scholz dat de batterij langer meegaat als voornamelijk langzaam wordt geladen. Wanneer er binnen acht jaar toch een defect optreedt in de batterij, wordt eerst een analyse gemaakt van de batterij. “Dan kunnen we erachter komen of er werkelijk iets mis is met de batterij zelf. Als dat het geval is, sturen we de batterij naar een ondersteuningspunt, waar hij gerepareerd wordt. Eventueel worden modules in de batterij vervangen.”

Niet voor universelen

Reparatie van de batterij is voorbehouden aan VW service centers, aldus Scholz, door speciale elektriciens met ervaring in high voltage-technologie. ASP noemt ook de mogelijkheid die BMW biedt op de i3, om de batterij te vervangen door een nieuwer model met een grotere capaciteit. Scholz zegt dat daar bij VW ook naar gekeken is, maar dat de vervanging van een batterij onaanvaardbaar hoge kosten met zich meebrengt en dat VW die optie daarom niet aanbiedt. Het volledige interview met Tim Martin Scholz is te lezen in het aprilnummer van Auto Service Praxis, dat op 21 april verschijnt.

Emil Peeters

Emil is een ervaren redacteur met een brede belangstelling en een heldere schrijfstijl. Hij komt met enkele doortastende vragen snel tot de kern van de zaak.

Van Emil Peeters zijn er nog 2376 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Emil Peeters

Avatar