De grossiersgroep USN-Centuri is gestart met de verkoop van motorolie onder het eigen label Coldax. Het gaat om de olietypen 5W40, 10W40, 5W30 Longlife en een 5W30 speciaal volgens de Ford specificaties. In de eerste maand is er ruim tienduizend liter verkocht.

De olie wordt geleverd in verpakkingen van één en vijf liter. Daarnaast ook in zestig en tweehonderd liter. “Op de vaten van tweehonderd liter na houden alle 37 grossiersvestigingen in Nederland en België de verpakkingen op voorraad”, aldus marketingmanager Richard van Schie.

USN-Centuri heeft overigens al de olieproducten van Mobil in het programma. De Coldax-range zal dan ook naast Mobil worden aangeboden en met name als prijsalternatief worden gepositioneerd. Van Schie: “Veel klanten kopen hun fastmover-onderdelen vaak in een zogenaamd APK-onderhoudspakket. Daar kunnen we nu een interessant geprijsd olieaanbod aan toevoegen.”

USN is eind april gestart met een dagexpress. Drie bussen brengen de gevraagde onderdelen vanuit het centrale magazijn naar de lokale vestigen. Zij bevoorraden op hun beurt weer de garagebedrijven.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 september 2025
Betaalbare mobiliteit wordt duurder
3 september 2025
Samenwerking Ayvens en Plugsurfing
3 september 2025
Vakgarage grootste groeier in stagnerende formulemarkt
3 september 2025
1975-2025: EQUIP AUTO, 50 jaar passie
3 september 2025
Crisis is het nieuwe normaal
2 september 2025
1,2 procent meer occasions verkocht in augustus
Meest bekeken berichten
Recente reacties