Het universele werkplaatsconcept Eurorepar van Citroën start begin januari 2012 in Nederland met de eerste vijf dealers, die het concept gaan ondersteunen. Om binnen Eurorepar te kunnen beschikken over technische informatie, in combinatie met een technische helpdesk, heeft men gekozen voor Mivar Group.

Mivar levert technische informatie systemen van haar Duitse partner Audacon en verzorgt ook de helpdesk voor voertuig technische informatie en diagnoseproblematiek.
Eurorepar is in 2003 gestart, om dealers werkzaamheden aan andere merken dan Citroën te kunnen laten doen.

Daarnaast rolt Mivar nu het Control-systeem uit, om bedrijven een duidelijk beeld te laten krijgen van de werkelijke kosten voor reparatie en/of onderhoud. Momenteel draait een pilot van het systeem bij twee lease- en dealerorganisaties. Tevens wordt er een koppeling gemaakt tussen Control en Leasewise. “We verwachten begin 2012 de systemen op bredere schaal uit te kunnen rollen”, aldus Peter Odding van Mivar.

Alsof dat nog niet genoeg nieuws is rondom Mivar, kan er ook gemeld worden dat Stichting Mobiliteitsleren voor de technische informatiesystemen van Audacon gekozen heeft. De informatie waarmee de studenten gaan werken, zal in de meeste gevallen identiek zijn aan de informatie die hij straks in de praktijk tegenkomt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
24 oktober 2025
Netwerk Omoda & Jaecoo groeit naar twaalf dealer-partners
24 oktober 2025
Apk en betaalbaar onderhoud
23 oktober 2025
Optimal herziet assortiment motorsteunen
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
Meest bekeken berichten
Recente reacties