Het universele werkplaatsconcept Eurorepar van Citroën start begin januari 2012 in Nederland met de eerste vijf dealers, die het concept gaan ondersteunen. Om binnen Eurorepar te kunnen beschikken over technische informatie, in combinatie met een technische helpdesk, heeft men gekozen voor Mivar Group.

Mivar levert technische informatie systemen van haar Duitse partner Audacon en verzorgt ook de helpdesk voor voertuig technische informatie en diagnoseproblematiek.
Eurorepar is in 2003 gestart, om dealers werkzaamheden aan andere merken dan Citroën te kunnen laten doen.

Daarnaast rolt Mivar nu het Control-systeem uit, om bedrijven een duidelijk beeld te laten krijgen van de werkelijke kosten voor reparatie en/of onderhoud. Momenteel draait een pilot van het systeem bij twee lease- en dealerorganisaties. Tevens wordt er een koppeling gemaakt tussen Control en Leasewise. “We verwachten begin 2012 de systemen op bredere schaal uit te kunnen rollen”, aldus Peter Odding van Mivar.

Alsof dat nog niet genoeg nieuws is rondom Mivar, kan er ook gemeld worden dat Stichting Mobiliteitsleren voor de technische informatiesystemen van Audacon gekozen heeft. De informatie waarmee de studenten gaan werken, zal in de meeste gevallen identiek zijn aan de informatie die hij straks in de praktijk tegenkomt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
30 juni 2025
Focus op bandenafzet
27 juni 2025
Formeel akkoord over cao MvT
27 juni 2025
123Ruit toont ambitie in MVO-jaarverslag
27 juni 2025
Van Ekris opnieuw beste Toyota-dealer
27 juni 2025
Fuchs breidt uit met wielservicematerialen
27 juni 2025
De toekomst van het onafhankelijke bandenbedrijf
Meest bekeken berichten
Recente reacties