Fiat Group Automobiles en Europ Assistance breiden hun samenwerking uit om berijders van Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo, Lancia en Jeep hulpdiensten langs de weg te bieden. Fiat lanceert in juli per automerk een mobiele app van haar storingsdienst, die voor Iphone en Android beschikbaar is.

Met deze overeenkomst biedt de Fiat Groep nu een volledig pakket van diensten aan. Het biedt onder meer assistentie langs de weg in geval van een ongeval of storing, een eventuele vervangende auto of alternatief vervoer. De dekking betreft zelfs het gebrek aan brandstof of lekke band.
Naast het ontvangen van hulp bij pech onderweg, kan men via de apps ook een parkeerplaats vinden, garantie-informatie opvragen en het dichtstbijzijnde service center vinden.

Richard Casnighi, directeur automotive sales bij Europ Assistance Group: “De internationale samenwerking is onderdeel van een strategie voor de lange termijn. Het doel is de klanten van Fiat een hoge servicekwaliteit en in toenemende mate innovatieve diensten te bieden om in hun groeiende mobiliteitsbehoeften te voorzien.”

De storingshulp is in 1995 ontstaan en beschikbaar in Nederland, Hongarije, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Portugal en Italië. Hiermee bereikt het tachtig procent van alle Fiat-voertuigen op de weg.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties