Met de komst van euro 5 in 2009 is ook de verplichting ontstaan voor autofabrikanten om niet alleen hun eigen merkdealers te faciliteren met technische informatie maar dit bovendien aan te bieden aan het universele kanaal. Maar hoe groot is dat segment eigenlijk binnen ons actieve wagenpark?

Op basis van een analyse van de RDC-cijfers blijkt dat Euro 5 inmiddels wel de bulk van de jaarlijkse nieuwregistraties voor zijn rekening neemt en dat ook het aandeel in het actieve wagenpark met 1,3 miljoen stuks inmiddels substantieel begint te worden. Nu de modellen uit de jaren 2009 en 2010 steeds meer hun weg beginnen te vinden naar het universele kanaal is het van belang een goed werkende informatiestroom tussen autofabrikant en universeel te bewerkstelligen.

Branchevertegenwoordigers, zoals Bovag, voeren in dit kader een voortdurend lobby en monitoren intussen de stand van zaken.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
Meest bekeken berichten
Recente reacties