Autoscout24 heeft het Nederlandse platform van Autoscout24 Trucks vernieuwd. Door alle advertenties automatisch in elf talen te vertalen kan de website rekenen op een aanzienlijke groei van bezoekers uit Oost-Europa, Rusland, Afrika en het Midden-Oosten. Sinds de introductie van de vernieuwde website  begin 2013 zijn de bezoeken uit landen als Nigeria, Ghana en Saudi-Arabië gemiddeld al met 55% toegenomen. 

Een groot deel van tweedehands vrachtwagens wordt verkocht aan landen buiten West-Europa, zoals het Midden-Oosten, Afrika en Rusland. Autoscout24 Trucks maakt dan ook een onderscheid tussen verkoop- en inkooplanden. In landen zoals Nederland ligt de focus op de verkopende partijen en lokale markt, maar Europa-breed richt Autoscout24 zich op de wereldwijde afzetmarkt. Op dit moment is 45% van de websitebezoekers afkomstig uit regio’s buiten West-Europa en dit percentage stijgt.

Jurgen Vugts, directeur van Autoscout24 Nederland: “De markt voor gebruikte vrachtwagens is een internationale markt waarin Nederland een belangrijke rol speelt. Het samenbrengen van vraag en aanbod via een website die de geschikte zoek- en vergelijkingsfuncties heeft en beschikbaar is in verschillende talen, is daarbij essentieel.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 mei 2025
Tom Pijnenburg wint Geerlig Riemerprijs 2025
23 mei 2025
Rematec 2025; duurzaam als leitmotiv
23 mei 2025
Alzura breidt uit met 100 procent leveringsplicht
22 mei 2025
Autoverzekering Suzuki-dealers voor 12 jaar garantie
22 mei 2025
Wico Autolakken heet voortaan Prepaire
22 mei 2025
Eurami wordt Bosch First Supplier Premium
Meest bekeken berichten
Recente reacties