Sybolt Rodenhuis, directeur van Elgersma (onderdeel van PGA Nederland) verlaat het bedrijf per 1 juli om toe te treden tot het management van Inter-Sprint Banden. Aan zijn opvolging bij Elgersma wordt nog gewerkt.
Rodenhuis, die eerder voor Inter-Sprint werkte voordat hij ruim 7 jaar geleden bij Elgersma begon, geeft aan dat zijn terugkeer naar Inter-Sprint voelt als een terugkeer naar een oude liefde. “In mijn tijd bij Elgersma heb ik de belangstelling en affiniteit met Inter-Sprint en de bandenbranche nooit verloren. Ik kijk er dan ook erg naar uit om weer bij Inter-Sprint aan de slag te gaan.”
Toch verlaat hij Elgersma met frisse tegenzin: “We hebben met het hele team bij Elgersma de afgelopen 7 jaar enorme stappen gezet en ons omgevormd van traditionele grossier naar een ware dienstverlener voor het gebonden automotive kanaal en dan met name gericht op auto-importeurs. Dat proces is nog niet klaar en er zit nog veel potentie in het vat. Toch komen er dan soms uitdagingen op je pad die je niet kunt laten lopen.”
Nieuwe manager marketing en sales
Per 1 juli treedt Frank Salemink in dienst bij Elgersma als manager marketing en sales. Salemink komt van Pon waar hij sales- en marketingverantwoordelijk was voor de aftersalesactiviteiten van het merk Audi. Rodenhuis: “Ik ben erg blij dat we met Frank een ervaren kracht aan onze organisatie hebben kunnen binden. Hij kent het reilen en zeilen van een importeur goed. Met zijn komst is de continuïteit op het sales- en marketingvlak gewaarborgd en kan Elgersma zich verder ontwikkelen.”
Aftersales Magazine sprak een jaar geleden met Rodenhuis over de onderdelendistributie binnen het merkkanaal. Lees hier het artikel.