Het goed opvolgen van online leads leidt tot een stijging van de autoverkoop van 30 procent. Dat beweert althans Nieuweautokopen.nl dat een nieuwe afdeling in het leven heeft geroepen die online leads snel en adequaat namens de dealer opvolgt.

Vooral tijd investeren in een klant die daadwerkelijk van plan is om op korte termijn een auto te kopen; veel verkopers zullen er van dromen. Nieuweautokopen.nl maakt dat mogelijk met zijn Outbound Sales Business Development Centre (OSBDC). Elke dealer kan er zijn leads laten kwalificeren en als het OSBDC namens de dealer heeft vastgesteld dat de klant daadwerkelijk belangstelling heeft in een nieuwe auto, wordt de verkoper van het autobedrijf ingeschakeld voor een offerte of een afspraak in de showroom.

Paul de Vries, eigenaar van Nieuweautokopen.nl over zijn nieuwe dienst: “Veel dealers slapen als het om internetverkopen gaat. Door de jaren heen is er veel ten goede veranderd, maar nog steeds steken veel autobedrijven te weinig tijd in het opvolgen van onlineleads. Te druk, de kwaliteit van de lead is onduidelijk; excuses zijn er altijd. Ons ervaren OSBDC neemt het opvolgen en kwalificeren van de leads namens de dealer over, zodat de verkoper daarna aan de slag kan met een klant waarvan duidelijk is dat hij serieus een nieuwe auto overweegt. Dat scheelt de verkoper tijd en frustraties en omdat wij elke lead opvolgen, levert het gegarandeerd meer verkopen op. Tot wel 30 procent.”

Elk autobedrijf kan een abonnement afsluiten bij Nieuweautokopen.nl voor het OSBDC. De werkwijze is er simpel: het team volgt zes dagen per week, tussen negen uur ’s ochtends en negen uur in de avond op namens de dealer en doet dat binnen een uur na ontvangst van de lead. Dat opvolgen gebeurt volgens een helder en vastomlijnd stramien, inclusief rapportage. Zo weet het autobedrijf zeker dat met elke klant contact wordt gezocht, hetgeen niet vanzelfsprekend is. Uit onderzoek blijkt dat bij autobedrijven met een traditionele aanpak gemiddeld 1 op 5 klanten wordt ‘vergeten’.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
17 april 2025
Geen extra monteur maar extra bruggen
Meest bekeken berichten
Recente reacties